تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۵ - ۱۵:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159526

دانش اقباشاوی فیلمبرداری جدیدترین فیلم خود را با دو موبایل به پایان رساند.

به گزارش سینماسینما این فیلمساز درباره فیلم تازه خود با نام «زاپاتا» که تقریبا بی‌ سر و صدا آن را تولید کرده، توضیح داد:‌ من و کریم نیکونظر که نویسنده فیلم «تاج محل» بود، پس از ساخت این فیلم در سال ۹۱ تا همین امسال، حداقل ۶ فیلمنامه را آماده کردیم که تصمیم داشتیم آن‌ها را بسازیم. این فیلمنامه‌ها در عین اینکه قصه‌گو بودند ساختاری نوآورانه و بازیگوش نیز داشتند و از میان آن‌ها برخی حتی پروانه ساخت هم گرفتند و اخبار شان رسانه‌ای شد مانند فیلمنامه‌های «در آبادان برف نمی‌بارد»، «پنجاه و هفت» و «برمی‌گردیم» اما به دلیل تامین نشدن سرمایه مورد نیاز برای تولید، شرایط ساخت آن‌ها  فراهم نشد.

او افزود:‌ برای ساخت یک پروژه جدید، جذابیت، باور پذیری و تاثیرگذاری فیلم و البته اینکه در قالب مهجور هنر و تجربه نیز تعریف نشود برای ما خیلی مهم بود و به مرور به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از دو موبایل و تصاویر از پیش موجود و آرشیوی، یک فیلم قصه‌گوی بازیگوش تولید کنیم که نتیجه آن «زاپاتا» شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا نام فیلم «عموزادگان» بود و در حین تولید نام آن به «زاپاتا» تغییر یافت، ادامه داد: ما قدردان همراهی دوستانی هستیم که با شجاعت و علاقه از حوزه‌های اقتصادی و فنی گرفته تا هنری، به ما کمک کردند تا  «زاپاتا» را که به لحاظ ساختاری نسبت به تجربیات پیشین‌مان متفاوت‌تر و در عین حال قصه‌گوتر است بسازیم.

اقباشاوی  همچنین گفت: «زاپاتا» به تهیه‌کنندگی ایرج تقی‌پور این روزها در حال سپری کردن مراحل فنی است و با هماهنگی تهیه‌کننده برای نمایش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

داستان «زاپاتا» آن طور که اقباشاوی تعریف می‌کند درباره یک دختر عمو و پسر عموی آبادانی است که می‌خواهند فیلم بسازند، اما یکی از آن‌ها از دندان درد شدیدی رنج می‌برد و همین درد ماجراهایی را به وجود می‌آورد.

در آماده‌سازی این فیلم کریم نیکونظر، احسان شیبانی، رضا مسعودی، محیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی، علیرضا ساوه درودی، الهام شکیب، زهرا تحقیقی، سیاوش رمضانلو،  علی احسانی، سحر شهامت، امیر نوبخت، هادی لطفی، صفورا برسان، فاطمه تقوی و… همکاری داشته‌اند.

ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده‌ فیلم  است و اویس توفانی، بهراد مهرجو و امیرحسین اسدبیگی همکاران او در تولید این اثر بوده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها