تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۷:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144048

کارگردان «دختر الهام» می‌گوید نام این فیلم پرتعلیق است و راز آن در سکانس فینال فیلم فاش می‌شود.

به گزارش سینماسینما دانش اقباشاوی کارگردان فیلم تلویزیونی «دختر الهام» که قرار است هفته جدید از شبکه سه سیما روی آنتن برود درباره ایده شکل‌گیری این فیلم اظهار کرد: زمانی که از سوی موسسه ناجی هنر برای کارگردانی این فیلم دعوت شدم، فیلمنامه آماده بود اما در مرحله پیش تولید یعنی همزمان با انتخاب بازیگران، لوکیشن‌ها و جلسه‌های تحلیل و دورخوانی فیلمنامه را در مسیر جذاب‌ تر شدن آن بازنویسی و فضایی را ایجاد کردم که در عین باورپذیری، برای مخاطب شیرین و پُرهیجان باشد، البته چکش کاری نهایی فیلمنامه همزمان با فیلمبرداری انجام شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام «دختر الهام» را برای فیلم خود انتخاب کرده است، بیان کرد: «دختر الهام» اسم پرتعلیقی است که در حقیقت راز آن در سکانس فینال فیلم فاش می‌شود.

قصه پر فراز و فرود یک زوج پلیس

کارگردان «دختر الهام» درباره داستان این فیلم تلویزیونی بیان کرد: داستان فیلم ۴۸ ساعت از زندگی یک زن و شوهرِ پلیس را نشان می‌دهد که زن با بازی میلیشیا مهدی‌نژاد، در مرکز پاسخگویی ۱۱۰ کار می‌کند و همسرش با بازی خیام وقار معاون کلانتر است.

دانش با اشاره به اینکه «دختر الهام» اولین فیلمی است که قصه‌اش از مرکز پاسخگویی ۱۱۰ اتفاق می‌افتد، گفت: من زمانی که در مرحله تحقیقات فیلم و پیش تولید بودم به این مرکز سر زدم و دیدم افرادی که در این مرکز کار می‌کنند تا چه اندازه کارشان سخت، پیچیده و طاقت فرسا است. دوستان مرکز پاسخگویی ۱۱۰ در شیفت کاری خود هر یک دقیقه و ۱۲ ثانیه باید یک تماس جواب بدهند و سرعت العمل بالایی برای خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی درباره بازیگران این فیلم تلویزیونی اظهار کرد: استراتژی ای که برای اجرای این فیلم تعیین کردیم به این شکل بود که به دلیل آشنایی‌زدایی از ژانر و باورپذیری مخاطب از بازیگران بامهارت بالا و باتجربه اما کم‌تر شناخته شده استفاده کنیم. در انتخاب همه بازیگران این موضوع را لحاظ کردیم و قرار است سه بازیگر جدید، بااستعداد و توانمند در تئاتر را که در این فیلم نقش‌های فرعی و مکل بازی کرده‌اند، به مخاطبان معرفی کنیم. می‌توانم بگویم خود من بسیار از انتخاب این بازیگران راضی هستم و مطمئنم آن‌ها نیز دیده خواهند شد.

 

به گفته کارگردان «دختر الهام»، فیلمبرداری این پروژه با کار در لوکیشن‌های جدید و نو در ۱۸ جلسه به پایان رسیده و پس از اتمام مراحل فنی فیلم تحویل صداوسیما داده شده است.

اقباشاوی درباره اهمیت ساخت آثار پلیسی با برشمردن سه دلیل عنوان کرد: دلیل اول آن است که کارهای پلیسی اعم از فیلم یا سریال در همه جای جهان ژانری جذاب و مخاطب پسند است که با استفاده از فرمول تحقیق‌، خاطره و تخیل می‌تواند ایجاد هیجان کند. در حقیقت از روی پرونده‌های جذاب پلیسی و اتفاق‌های عجیبی که در سطح هستی رخ می‌دهد، می‌توان فیلمنامه‌های خوب و باکیفیتی نوشت که تماشاگران از آن استقبال کنند.

وی ادامه داد: دومین دلیل آن است که ساخت کارهایی با ژانر پلیسی باعث دیده شدن افراد گمنامی که در واحدهای مختلف پلیس از جمله راهنمایی و رانندگی، پاسخگویی ۱۱۰ و… کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، می‌شود. سومین دلیل نیز آن است که آن قدر موضوعات نو و دیده نشده در این ژانر وجود دارد که با ساخت آثار مربوطه می‌توان تماشاگران را با آن آشنا کرد.

کارگردان «دختر الهام» درباره تجربه همکاری خود با موسسه ناجی هنر نیز اظهار کرد: مجتبی رشوند مدیرعامل این موسسه و تهیه‌کننده کار محمدهادی حیدری علاقه‌مند به تولید فیلم جذاب و خوب هستند و این موضوع مهمترین دلیلی بود که باعث شد با این مجموعه همکاری داشته باشم. اگرچه ما به لحاظ مالی و زمانی با محدودیت مواجه بودیم اما با اعتمادی که از سوی موسسه به من شد و آزادی عملی که به من دادند، باعث شد تجربه خوبی را کسب کنم و از نتیجه کار راضی باشم.

 

اقباشاوی در پایان با بیان اینکه این فیلم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ساخته شد، گفت: همکاری با یک تیم درجه یک که از عناصر رفاقت، مهارت، اخلاق، تعهد حرفه‌ای و علاقه‌مندی برای تولید یک فیلم خوب بهره‌مند بودند، باعث شد یک کار خوب تولید شود که امیدوارم مردم نیز از نتیجه کار راضی باشند.

«دختر الهام» به نویسندگی محمدرضا و مسعود ریاحی سامانی، بازنویسی فیلمنامه و کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی محمدهادی حیدری تولید شده است و روز دوشنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۹:۱۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

میلیشیا مهدی‌نژاد، خیام وقار، مرتضی حسن‌لو، محیا صدرزاده، فاطمه سلطانی‌نسب، سوگند صدیقی، ایران مسعودی، الینا باشنگ، سیما پورسالاری، اسماعیل افشاری مقدم، کاظم کامور، پریسا غیاثوند، سیدداود موسوی، فرزین حاجیلو، اشکان جوادی، ساغر جوانمردی، مینا پاکنهاد، حامد مصباحی، عباس تقی زاده، علیرضا خالویی، مرتضی رهنمای، ابوالفضل خطاط، هستی افشاری مقدم، علی اصغر نظری و محمد علیراده از بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها