تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۴:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 132476

سینماسینما، پریسا ساسانی: با تشکیل کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما امید به پایش و رصد گروه های فعال سینمایی و ممانعت از ادامه فعالیت گروه ها بیش از پیش قوت گرفته است و انتظار می رود این کارگروه با دریافت اطلاعات دقیق از نوع فعالیت های در حال انجام اقدامات درست و به هنگام گروه های مختلف را به انجام برسانند.
آنچه مسلم است مجموع فعالیت های تصویری صرفا شامل فعالیت های سینمایی نمی شود بلکه انواع فعالیت های تولیدی اعم از سریال های تلویزیونی، نمایش های خانگی، فیلم های تبلیغاتی و صنعتی و حتی فیلم های ورزشی را نیز شامل می شود که مجموع عوامل تولید نیاز به وجود چنین کار گروه جهت صیانت از جان شان را دارند و به تبع این پرسش پیش می آید که ضمانت اجرایی برای صیانت از افراد چیست؟
دانش اقباشاوی سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در پاسخ به پرسش سایت خبری – تحلیلی سینماسینما مبنی بر اینکه ضمانت اجرایی برای ممانعت از ادامه فعالیت های گروه های تولید چیست؟ گفت: پرسش کارگروه مدیریت بحران کرونا هم همین است که در صورت عدم جلوگیری و ممانعت از تولیدات که در روزهای پرخطر جامعه در حال انجام است؛ تکلیف جان اهالی سینما و تلویزیون و مجموع عوامل تولید محتوا چیست و این ضمانت اجرایی را مسئولان با اقدامات درست و تصمیم گیری های قابل دفاع در شرایط بحران باید به ما بدهند.
این کارگردان افزود: از ۲ هفته پیش ۲۳ صنف که به شکل میدانی سر صحنه های تولید حضور دارند از طریق هیات مدیره خانه سینما نامه هایی به وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان صدا و سیما ارسال کردند که در این نامه ها به شکل رسمی خواستار توقف پروژه ها شدند. از سوی دیگر کارگروه مدیریت بحران هم پیگیر پاسخ از هیات مدیره خانه سینما است و بنده شخصا درخواست پاسخ از دبیر هیات مدیره آقای روانبخش صادقی را داشتم و منتظر پاسخ رسمی این سه وزارتخانه هستیم.

وظیفه ذاتی کار گروه مدیریت بحران کرونا چیست؟
علاوه بر پایش دقیق گروه های فعال تولید در روزهای پر خطر، چگونگی رصد کردن از نکات مهم و قابل طرح است که سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا توضیح داد: وظیفه ذاتی این کار گروه جمع آوری اطلاعات از مجموع گروه های فعال است و پایش می کنیم که چه گروه هایی با چه عناوین تعریف شده در پروژه ها مشغول به کار هستند و ژانر تولیدی آنها چیست؟ آیا در ژانر تولید فیلم های جنگی هستند، آیا روی سوژه های اجتماعی و یا تاریخی کار می کنند؟ و اینکه پراکندگی جغرافیایی آنها با توجه به استان هایی که بیشترین آلودگی را دارند کدام نقاط است. مجموع این اطلاعات را جمع آوری و دیده‌بانی می کنیم و به مراجع انتقال می دهیم تا اقدامات لازم را انجام دهند.
اصل اول سلامتی و بعد کاررعایت شود
وی در پایان صحبت های خود آگاهی بخشی را وظیفه اصلی این کار گروه اعلام کرد و گفت: به اعتقاد من هیچ ضمانت اجرایی بالاتر از آگاهی بخشی و رساندن صدای نیروهای انسانی در حوزه تولید تصویری به مسئولان نیست و امید است در درجه نخست اصل اول سلامتی و بعد کار رعایت شود تا بتوان شاهد نیروهای سرحال و متخصص تولید تصویری در بعد از پایان کرونا باشیم. من متاسفم که بگویم تا قبل از اعلام موجودیت این کارگروه ۲ پروژه پر خطر در حال فیلمبرداری بود ولی در نتیجه پایش و رصد متوجه شدیم که یک پروژه مهم دیگر هم در شرایط پر خطر به فعالیت خود ادامه می دهد این در حالی است که اصل احتمال شیوع کرونا در این پروژه ها قابل انکار نیست. این موضوع به مراجع اطلاع داده شد تا طبق قانون پیگیری و برخورد شود و اگر این روند ادامه پیدا کند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی اسامی این پروژه ها را اعلام می کنیم.

طبق اطلاعات به دست آمده سینماسینما، دو پروژه تلویزیونی و یک پروژه سینمایی با حضورهنروران پر تعداد و سایر عوامل در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها