
با اعلام دبیرخانه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، داوران بخش «فیلم» این جشنواره معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، با اعلام دبیرخانه این جشنواره، بهروز افخمی، ابوالقاسم ناصری، وحید چاووش، مهدی آزادی و الهه نوبخت به عنوان داوران بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند.
بهروز افخمی کارگردان، فیلمنامهنویس، تهیهکننده، تدوینگر و مجری نام آشنا کشور است. او فعالیت هنری خود را با تولید فیلمهای کوتاه آغاز کرد و با حضور در پروژه تولید فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیفالله داد برای نخستین بار فعالیت در عرصه فیلمسازی حرفهای را تجربه کرد. از جمله افتخارات بهروز افخمی میتوان به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، کسب جایزه هیئت داوران بهترین کارگردانی از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر و دریافت تندیس زرین بهترین فیلمنامه از دومین دوره جشن خانه سینما اشاره کرد.
ابوالقاسم ناصری مستندساز و تهیهکننده، او از سال ۱۳۷۸ وارد تلویزیون شد و فعالیت خود را به عنوان دستیار تهیهکننده، نویسنده و محقق آغاز کرد. او در ادامه بیش از ۱۰ فیلم مستند ساخت. ناصری حوزه مدیریت در تلویزیون را نیز از سال ۱۳۸۵ تجربه کرد و بین سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ مدیر گروه انقلاب و دفاع مقدس مرکز مستندسازی سیما بود. مدیر گروه فرهنگ و تاریخ شبکه دو، مدیریت گروه مستند شبکه دو و مدیر گروه مستند شبکه یک از دیگر فعالیتهای او در جایگاه مدیریتی در تلویزیون است. وی اکنون مدیر تولید شبکه مستند است.
«وحید چاووش» کارگردان و مستندساز باسابقه کشورمان است؛ او از سال ۱۳۷۴ در حوزههای مختلف تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده و تاکنون تهیهکنندگی و کارگردانی بیش از ۴۰ عنوان فیلم مستند را بر عهده داشته است. چاووش بیشتر با ساخت مستندهای مرتبط با دفاع مقدس همچون «نیست اما هست» و «سقف آسمان» و کسب جوایز مختلف از جشنوارههای سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، جایزه شهید آوینی و جشنواره دفاع مقدس شناخته میشود.
الهه نوبخت تهیهکننده سینمای مستند است و در زمینه پخش و بازاریابی بینالمللی سینمای ایران نیز فعالیت دارد. مستند «دلبند» به تهیهکنندگی الهه نوبخت در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷ حضور داشت.
مهدی آزادی فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری سینما از دانشگاه هنر است. او اولین بار با مستند «هزار و یک سیب» وارد حوزه فیلمبرداری مستند شد و طی این سالها به صورت متمرکز و تخصصی به عنوان فیلمبردار در این رشته مشغول است. آزادی با فیلم «لبیک» برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره سینما حقیقت شد و در ادامه با فیلم مستند «A157» نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره سی و چهارم فجر شد. تجربه حضور در جشنوارههای معتبر داخلی و خارجی و کسب جوایز ارزشمندی نظیر قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری مستند در سال ۲۰۲۰ از جشنواره معتبر کمرا ایمیج لهستان از دیگر افتخارات اوست.
پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» در بخشهای فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری آغاز به کار کرده و به زودی با برگزاری مراسم اختتامیه نفرات برگزیده را معرفی میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





