تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146064

دبیر نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا با اشاره به تنوع، کیفیت و جذابیت مستندهای ایرانی تاکید کرد توجه به نحوه پخش این آثار آنها را در جایگاه واقعی‌شان در سطح بین الملل قرار می‌دهد.
به گزارش سینماسینما، امین پلنگی دبیر ۹ دوره جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا درباره اهمیت سینمای مستند ایران گفت: سینمای مستند ایران روندی رو به رشد داشته است. اغلب تولیدات این سینما در جشنواره‌های معتبر دنیا روی پرده می‌روند و این حضور نشان دهنده جایگاه و اعتبار سینمای مستند است.
این سینماگر ادامه داد: به دلیل حضور آثار مستند در جشنواره جهانی فیلم پارسی و به دلیل علاقه شخصی سال هاست سینمای مستند را بررسی و پیگیری می‌کنم. با اعتماد به نفس می‌گویم سینمای مستند ایران از نظر مضمون، محتوا و ساختار سطح بالایی دارد. امیدوارم که اهمیت پخش این نوع آثار در سطح بین المللی جدی‌تر گرفته شود. این فیلم‌ها بهتر دیده شوند و به جایگاهی که شایسته آن هستند، برسند.
کارگردان فیلم «ازدواج با عشق در کابل» ادامه داد: یکی از دلایلی که من بخش مستند را به جشنواره جهانی فیلم پارسی اضافه کردم اهمیت سینمای مستند و طیف گسترده دوستداران این سینما است. سینمای مستند در استرالیا مخاطبان بالایی دارد. فیلم های مستندی که در جشنواره جهانی فیلم پارسی روی پرده رفته تماشاگران و دوستداران بسیاری داشته است. مستندهای ایرانی خلاقانه هستند و وجه هنری هم دارند.
امین پلنگی درباره برگزاری آنلاین جشنواره‌های سینمایی گفت: سال های پیش در بازار جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشتم و کیفیت و تنوع آثار برایم جذاب بود. امیدوارم برگزاری آنلاین این دوره مسیر ورود به دنیای تازه و جذب مخاطبان انبوه را تسریع کند.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها