داروغهزاده در ابتدا درباره حضور کارگردانهایی که فیلمهایشان آماده حضور در جشنواره بود اما در نهایت در این رویداد شرکت نکردند گفت: «واقعیت این است که ما از همه فیلمسازها به یک شکل و اندازه دعوت کردیم که در جشنواره خودشان حضور پیدا کنند و هیچ تلاش غیرمعقولی برای مجاب کردن هیچ فیلمسازی برای حضور در جشنواره امسال انجام نشده است.»
او افزود: «برای مثال آقای کمال تبریزی خیلی دوست داشتند که فیلمشان در جشنواره حضور پیدا کند، اما در آخرین لحظات تماس گرفتند و گفتند متاسفانه فیلمبرداریمان تمام نشده و نمیتوانیم حضور پیدا کنیم. حتی دوست داشتند در رزرو جشنواره حضور داشته باشند، اما باز هم این امکان از طرف ما وجود نداشت چون ما تا فیلمی را نبینیم نمیتوانیم این امکان را برایش در نظر بگیریم.»
داورغهزاده همچنین درباره فیلم رسول صدرعاملی که فیلمبرداریاش به اتمام رسیده است نیز توضیح داد: «آقای صدرعاملی تا شب و ساعتهای آخر در تماس بودند و دوست داشتند که فیلمشان را به جشنواره برسانند اما متاسفانه در مرحله مونتاژ نتوانستند آن زمانی که مدنظرشان بود را نهایی کنند و فیلم را برای جشنواره بفرستند. همچنین تمام فیلمهایی که در سینمای ایران حتی در حال تولید بودند دائم با ما در تماس بودند و خواهش کردند که اگر امکان دارد در جشنواره حضور داشته باشند. اما ما از هیچ فیلمی چه تلفنی و چه حضوری به طور خاص دعوت نکردیم، ولی دوست داشتیم که همه فیلمها برسند و در جشنواره حضور داشته باشند.»
دبیر جشنواره سی و ششم در ادامه صحبتهایش تصریح کرئ: «تاکید میکنم جشنواره بخشی از ساز و کار سینمای ایران است و نباید فکر کنیم همه فیلمهایی که در جشنواره هستند موفق میشوند، اصلا اینطور نیست. اتفاقا ممکن است حضور برخی فیلمها در جشنواره به ضررشان باشد، برخی از فیلمها هم بدون حضور در این رویداد فرهنگی و هنری ارتباط خوبی با مخاطب بگیرند و برخی نیز شاید خودشان تشخیص دهند که فیلمشان مناسب جشنواره و جایزه نباشد.»
او در ادامه با اشاره به تغییراتی جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: «امسال با انتخاب ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سعی کردیم اتفاق مثبتتری را رقم بزنیم. در واقع نخواستیم تعداد زیادی فیلم وارد بخش مسابقه شوند. در واقع با این تصمیم از این مسئله که داوریها بخواهد دستخوش مشکل شود جلوگیری کردیم. همچنین سعی نکردیم همه فیلمهای سینمای ایران را در جشنواره رونمایی کنیم. به هر حال باید توجه داشته باشیم که جشنواره همه سنیما نیست بخشی از مجموعه فعالیتها و روند سینمای ایران است که باید به شکل و اندازه خودش به آن پرداخته شود. نباید اینطور باشد که کارگردان فیلمی که در جشنواره حضور ندارد دنیا برایش پایان یافته است.
داروغهزاده در پایان نیز گفت: «ممکن است برخی از فیلمها در جشنواره حضور پیدا کنند ولی نتوانند نظر منتقدان، هیئت انتخاب و هیئت داوران جشنواره را جلب کنند ولی بتوانند اکران خیلی خوبی داشته باشند. برعکس این اتفاق هم میتواند بیفتد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی «نظارت و ممیزی» در سینمای ایران طی دهه ۹۰
- مراسم تودیع و معارفه معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برگزار شد
- انتصابهای جدید در سازمان سینمایی/ دبیر جشنواره فجر معرفی شد
- پروانه ساخت ۲ فیلم صادر شد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده درباره روایتهای آزارهای جنسی
- ابراهیم داروغهزاده: نمیتوان جشنواره فیلم فجر را به صورت آنلاین برگزار کرد
- واکنش ابراهیم داروغهزاده به توقف تولید در حوزه سریالهای شبکه نمایش خانگی
- گفتوگوی توییتری داروغهزاده با سازندگان «ماجرای نیمروز: رد خون» و ماجرای ممیزیها
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- ابراهیم داروغهزاده در برنامه تلویزیونی خبر داد: روزهای آخر مسئولیتم در سازمان سینمایی است/ مسئله انحرافی پول کثیف
- نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- موافقت صداوسیما با تمدید ماموریت داروغه زاده و طباطبایینژاد
- اعلام اسامی فیلمهای راهیافته به جشنواره فیلم فجر
- واکنش داروغهزاده به کمپین سینماگران علیه تحریمهای آمریکا
- یک پیشبینی برای جشنواره فیلم فجر امسال
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





