فیلم «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق از ایران برنده جایزه اصلی بخش «جریان نو» بیستمین جشنواره بینالمللی فیلم پوسان شد.
به گزارش «سینماسینما»، داوران بخش مسابقه «جریان نو» این دوره جشنواره فیلم پوسان به ریاست سیلویا چانگ بازیگر، کارگردان و فیلمنامهنویس تایوانی، شنبه صبح در یک نشست مطبوعاتی، اسامی برندگان این بخش را اعلام کردند.
به گزارش ورایتی، جایزه اصلی بخش «جریان نو» به طور مشترک به «ممیرو» به کارگردانی هادی محقق کارگردان ایرانی و «درخت گردو» به کارگردانی یرلان نورموخامبتوف از قزاقستان اعطاء شد.
«ممیرو» به تهیهکنندگی رضا محقق و مجید برزگر، داستان انسانی را روایت میکند که در طول زندگیاش بازخورد اعمال خود را پس میدهد. این فیلم در زبان لری به معنای «نامیرا» است و میثم فرهومند نقش اصلی آن را ایفا کرده است.
«ممیرو» دومین فیلم محقق بعد از «او خوب سنگ میزند» است. فیلم جدید او روز جمعه نیز در پوسان برنده جایزه فیپرشی شد. «ممیرو» تنها چهار دقیقه دیالوگ دارد.
«درخت گردو» درباره زندگی روزمره در یک ده کوچک است. این اولین فیلم بلند داستانی نورموخامبتوف است.
چانگ درباره «ممیرو» گفت: «ممیرو» یک نمونه فوقالعاده از قصهگویی تصویری و مملو از احساس است. فیلم تا حدی درباره چگونه مردن است، اما بیشتر درباره چگونه زنده ماندن است و اینکه در مقام انسان چگونه شرف خود را حفظ کنیم. «ممیرو» یک فیلم زیباست.
جوایز سونجی دیگر بخش مسابقه جشنواره پوسان نیز به طور مشترک به فیلم کرهای «خاطرات شرمآور» به کارگردانی لی ایون-جیونگ و «در نیا» به کارگردانی لاو کک هوات از تایوان اعطاء شد.
برندگان جوایز خود را شنبه غروب در مراسم اختتامیه پیش از نمایش فیلم چینی «فریاد کوهستان» دریافت میکنند.
سال گذشته نیز فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی از ایران به طور مشترک با یک فیلم کرهای برنده جایزه اصلی بخش «جریان نو» شد. اصغر فرهادی کارگردان ایرانی رئیس داوران این بخش بود.
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





