تهیهکنندههایی که پس از یک سال هنوز نتوانستهاند پول فروش فیلمهای خود را از سینمادارها دریافت کنند، درخواستی را برای منع فعالیت این سالنها به سازمان سینمایی ارائه کردهاند.
به گزارش سینماسینما، تابستان همین امسال بود که با ادامهدار شدن بحران تعطیلی سینما و شرایط اقتصادی که به کم شدن ارزش پول ملی هم انجامید، جمعی از تهیهکنندههایی که فیلمهای خود را سال ۱۳۹۸ اکران کرده بودند از پرداخت نشدن پول فروش آثار خود از سوی صاحبان سالنهای سینمایی انتقاد کردند.
در همان روزها، بدهی سینمادارها از فروش فیلمهای سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که بخش عمدهای از این رقم نیز به مصطفی کیایی – تهیهکننده و کارگردان فیلم «مطرب» – تعلق داشت.
کیایی همانند دیگر تهیهکنندهها از این وضعیت شاکی بود و برای آنها این سوال مطرح بود که سینمادارها با پول فروش فیلمهای آنها چه کردهاند. حتی کار به جایی رسید که کیایی در گفتوگویی بیان کرد، از آنجا که برای ساخت «مطرب» با سند منزلش از بانک وام گرفته بود، اگر سریال شبکه نمایش خانگی «همگناه» را نساخته بود احتمالا خانهاش را از دست میداد.
در این باره با توجه به انتقادهای مطرح شده، سازمان سینمایی در صدد برآمد تا با حمایتی مالی گره این مشکل را تا حدی باز کند، اما حالا که به پایان سال رسیدهایم مشخص است که این حمایتها هم چارهساز نبود و تقریبا فقط یک سوم بدهی باقیمانده سینمادارها پرداخت شده است.
براین اساس کیایی به نمایندگی از چهار، پنج تهیهکننده دیگری که نتوانستهاند پول فروش فیلمهای خود را از سینماها بگیرند گفت: از سازمان سینمایی درخواست کردهایم، هر سینمایی که در این ماه اسفند حساب خود را تسویه نکند، از چرخه اکران نوروزی خارج شود.
وی اضافه کرد که این درخواست مورد موافقت سازمان سینمایی هم قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- ۲ میلیون تماشاگر طی ۵ هفته؛ آیا گیشه سینماها در اکران نوروزی ناکام ماند؟
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





