تهیهکنندههایی که پس از یک سال هنوز نتوانستهاند پول فروش فیلمهای خود را از سینمادارها دریافت کنند، درخواستی را برای منع فعالیت این سالنها به سازمان سینمایی ارائه کردهاند.
به گزارش سینماسینما، تابستان همین امسال بود که با ادامهدار شدن بحران تعطیلی سینما و شرایط اقتصادی که به کم شدن ارزش پول ملی هم انجامید، جمعی از تهیهکنندههایی که فیلمهای خود را سال ۱۳۹۸ اکران کرده بودند از پرداخت نشدن پول فروش آثار خود از سوی صاحبان سالنهای سینمایی انتقاد کردند.
در همان روزها، بدهی سینمادارها از فروش فیلمهای سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که بخش عمدهای از این رقم نیز به مصطفی کیایی – تهیهکننده و کارگردان فیلم «مطرب» – تعلق داشت.
کیایی همانند دیگر تهیهکنندهها از این وضعیت شاکی بود و برای آنها این سوال مطرح بود که سینمادارها با پول فروش فیلمهای آنها چه کردهاند. حتی کار به جایی رسید که کیایی در گفتوگویی بیان کرد، از آنجا که برای ساخت «مطرب» با سند منزلش از بانک وام گرفته بود، اگر سریال شبکه نمایش خانگی «همگناه» را نساخته بود احتمالا خانهاش را از دست میداد.
در این باره با توجه به انتقادهای مطرح شده، سازمان سینمایی در صدد برآمد تا با حمایتی مالی گره این مشکل را تا حدی باز کند، اما حالا که به پایان سال رسیدهایم مشخص است که این حمایتها هم چارهساز نبود و تقریبا فقط یک سوم بدهی باقیمانده سینمادارها پرداخت شده است.
براین اساس کیایی به نمایندگی از چهار، پنج تهیهکننده دیگری که نتوانستهاند پول فروش فیلمهای خود را از سینماها بگیرند گفت: از سازمان سینمایی درخواست کردهایم، هر سینمایی که در این ماه اسفند حساب خود را تسویه نکند، از چرخه اکران نوروزی خارج شود.
وی اضافه کرد که این درخواست مورد موافقت سازمان سینمایی هم قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- ۲ میلیون تماشاگر طی ۵ هفته؛ آیا گیشه سینماها در اکران نوروزی ناکام ماند؟
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





