فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در ادامه حضورهای بینالمللی خود، بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره چنای هند شد.به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا و تهیهکنندگی سجاد نصرالهی نسب و بابک خواجه پاشا بهترین فیلم بلند سینمای جهان در بیست و دومین دوره جشنواره چنای هند شد.
جشنواره بینالمللی فیلم چنای (CIFF) در شهر چنای هند و توسط انجمن سینمایی، بنیاد تقدیر از سینمای هند، حمایت دولت تامیل نادو، اتاق بازرگانی فیلم هند جنوبی و فدراسیون فیلم هند برگزار می گردد. درک فرهنگ ملل دیگر و طرح برتری هنر سینما؛ کمک به درک و قدردانی از فرهنگ فیلم ملل مختلف در زمینه اخلاق اجتماعی و فرهنگی؛ و ترویج دوستی و همکاری بین مردم جهان از اهداف جشنواره است.
در این جشنواره بیش از ۱۰۰ فیلم بلند بین المللی از بیش از ۶۰ کشور جهان به رقابت پرداختند.
بیستودومین دوره جشنواره چنای هند از ۱۲ تا ۱۹ دسامبر سال جاری برابر با ۲۲ تا ۲۹ آذر برگزار شد.
«در آغوش درخت» تاکنون در جشنوارههای مختلف بینالمللی حضور داشته و به تازگی نیز جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم جهانی آسیایی را نیز دریافت کرد.
همچنین این فیلم سینمایی به عنوان نماینده اسکار ۲۰۲۵ ایران نیز معرفی شده بود.
پخش بینالملل این فیلم سینمایی برعهده مرکز بینالملل سوره است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم جشنواره کانادایی شد
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- اکران «در آغوش درخت» برای ناشنوایان و کمشنوایان
- «در آغوش درخت» راهی شارجه امارات شد
- اکران سیار «در آغوش درخت» آغاز شد/ تازهترین فیلم پرفروش اجتماعی سینماها
- «در آغوش درخت»؛ در دامانِ سبز خانواده
- «کت چرمی» و «کاپیتان» مسافر هند شدند
- سه فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- «سرخپوست» و سه فیلم ایرانی دیگر در جشنواره چنای هند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





