این کارگردان به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، محمد رسولاف، کارگردان که چند ماه پیش از ایران خارج شده است، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به نقل از رسانهها، بخش رقابتی «جریانهای نو» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان، فیلم اول یا دوم کارگردانان نوظهور آسیایی را ارزیابی میکند و در نهایت هیئت داوران دو فیلم برنده را انتخاب میکنند که هر کدام یک جایزه نقدی ۳۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.
محمد رسولاف پس از فیلمبرداری مخفیانه فیلم «دانه انجیر معابد» و همزمان با دریافت حکم هشت سال زندان و شلاق، ایران را پنهانی ترک کرد و در حال حاضر ساکن هامبورگ آلمان است.
اما حضور رسولاف در جشنواره بوسان کره جنوبی با موانعی نیز همراه است، چون آقای رسولاف گذرنامه ندارد و معلوم نیست که آیا میتواند با اوراق مسافرتی فعلی خود، اتحادیه اروپا را ترک کند یا خیر.
این در حالیست که یکی از سخنگویان جشنواره فیلم بوسان روز سهشنبه ۳۰ مرداد به وبسایت «اسکریندیلی» گفت که این جشنواره در حال تلاش برای مدیریت برنامه سفر آقای رسولاف است، اما هیچ چیز روشن نیست.
بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم بوسان از دوم تا یازدهم اکتبر برگزار خواهد شد.
فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسولاف در ماه مه امسال در جشنواره کن فرانسه برای اولین بار به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش اصلی را بهدست آورد.
همچنین هفته گذشته اعلام شد این فیلم سینمایی به عنوان یکی از ۱۳ نامزد آلمان برای معرفی به جوایز اسکار ۲۰۲۵ در رشته بهترین فیلم بینالمللی انتخاب شده است.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- جشنواره بوسان به فیلم شهرام مکری جایزه داد
- در افتتاحیه جشنواره بوسان؛ جایزه کارگردان سال آسیا به جعفر پناهی اهدا شد
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- «بدون مجوز» در جشنواره فیلم بوسان روی پرده میرود
- فیلم شهرام مکری در بخش رقابتی جشنواره بوسان
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





