این کارگردان به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، محمد رسولاف، کارگردان که چند ماه پیش از ایران خارج شده است، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریانهای نو» جشنواره بینالمللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.
به نقل از رسانهها، بخش رقابتی «جریانهای نو» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان، فیلم اول یا دوم کارگردانان نوظهور آسیایی را ارزیابی میکند و در نهایت هیئت داوران دو فیلم برنده را انتخاب میکنند که هر کدام یک جایزه نقدی ۳۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.
محمد رسولاف پس از فیلمبرداری مخفیانه فیلم «دانه انجیر معابد» و همزمان با دریافت حکم هشت سال زندان و شلاق، ایران را پنهانی ترک کرد و در حال حاضر ساکن هامبورگ آلمان است.
اما حضور رسولاف در جشنواره بوسان کره جنوبی با موانعی نیز همراه است، چون آقای رسولاف گذرنامه ندارد و معلوم نیست که آیا میتواند با اوراق مسافرتی فعلی خود، اتحادیه اروپا را ترک کند یا خیر.
این در حالیست که یکی از سخنگویان جشنواره فیلم بوسان روز سهشنبه ۳۰ مرداد به وبسایت «اسکریندیلی» گفت که این جشنواره در حال تلاش برای مدیریت برنامه سفر آقای رسولاف است، اما هیچ چیز روشن نیست.
بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم بوسان از دوم تا یازدهم اکتبر برگزار خواهد شد.
فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسولاف در ماه مه امسال در جشنواره کن فرانسه برای اولین بار به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش اصلی را بهدست آورد.
همچنین هفته گذشته اعلام شد این فیلم سینمایی به عنوان یکی از ۱۳ نامزد آلمان برای معرفی به جوایز اسکار ۲۰۲۵ در رشته بهترین فیلم بینالمللی انتخاب شده است.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم رسولاف در میان کاندیداهای نهایی آکادمی/ «دانه انجیر معابد» نامزد اسکار بهترین فیلم بینالمللی شد
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- با ۳ جایزه برای سینماگران ایرانی؛ برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند
- موفقیت «دانه انجیر معابد» در گیشه
- درباره فیلم «دانه انجیر معابد»/ هبوط
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- سینماگران ایرانی در اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- یادبودی برای «لی سون کیون»/ جایزه جشنواره بوسان برای بازیگر درگذشته «اَنگل»
- احتمال معرفی «دانه انجیر معابد» به عنوان نماینده آلمان به اسکار
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- یادداشت محمد حقیقت در مجله «پزیتیف»/ ایران، بهسوی سینمای اورژانسی
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت