جوایز سالانه مستند انتخاب منتقدان، برندگان ۲۰۲۰ خود را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، پنجمین جوایز سالانه مستند انتخاب منتقدان برندگان خود را معرفی کرد و «دیک جانسون مرده» به عنوان بهترین مستند و کرستن جانسون کارگردان آن به عنوان بهترین کارگردان شناخته شدند.
این فیلم روی ریچارد جانسون پدر این کارگردان تمرکز میکند که از زوال عقل رنج میبرد و با یک لحن کمدی تیره تمام راههای مختلفی را تصور میکند که میتواند بمیرد. این فیلم در فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۲۰ پیشنمایش شد و توانست در بخش داستانسرایی غیرداستانی برنده جایزه ویژه نوآوری هیات داوران شود.
در جوایز مستند انتخاب منتقدان، فیلم «معلم اختاپوس من» برنده ۲ جایزه به خاطر بهترین فیلمبرداری و بهترین مستند علمی/ طبیعی شد.
مانند بیشتر جوایزی که امسال برگزار شدند، جوایز مستند انتخاب منتقدان هم به خاطر پاندمی ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
سر دیوید آتنبورو به خاطر روایت «زندگی روی سیارهمان» محصول نتفلیکس موفق به کسب جایزه بهترین روایت شد، جایزه بهترین مستند موسیقی به طور مساوی به «داستان بیستی بویز» محصول اپل و «گو-گوها» محصول شوتایم رسید و «ایالت پسرها» محصول اپل جایزه بهترین مستند سیاسی را به خود اختصاص داد.
«علی و کاوت: داستان نوارها» محصول اچبیاو به طور مشترک در کنار «ورزشکار الف» نتفلیکس موفق به کسب جایزه بهترین مستند ورزشی شد و جایزه بهترین مستند کوتاه هم به «سن لوییز سوپرمن» محصول امتیوی رسید.
کریستوفر کمپبل رییس شاخه مستند انجمن انتخاب منتقدان در بیانیهای گفت: بسیار هیجانزده هستیم که امسال توانستیم از چنین گروه متنوعی از فیلمها و فیلمسازان و موضوعها تجلیل کنیم، مخصوصاً با وضعیتی که ۲۰۲۰ داشت.
وی اضافه کرد: دنیا حالا بیشتر از همه نیازمند تنوعی گسترده از داستانهاست و تمام این مستندها به شیوههای خاص خود روی ما اثر گذاشتند. افتخار میکنیم که هنوز میتوانیم از این فیلمها حمایت کنیم و بهترین بهترینها در حوزه غیرداستانی را با هواداران به اشتراک بگذاریم. تنها حسرتمان این است که نتوانستیم این کار را حضوری انجام دهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





