کاوه صباغزاده کارگردان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر درباره دشواریهای ساخت این فیلم توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده عصر امروز یکشنبه دوازده بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.
حمیدرضا مدقق کارشناس و مجری نشست، در ابتدا برای علی انصاریان بازیگر این فیلم سینمایی آرزوی سلامتی کرد.
در ادامه کاوه صباغزاده بیان کرد: این فیلم، فیلم سختی بود بر عکس «ایتالیا ایتالیا» که در چهار شبانه روز روایت میشد، این فیلم درباره همه زندگی بود به لحاظ اجرا و فضاسازی بسیار سخت و پیچیده بود بعد از فیلمبرداری کار پس تولید به دلیل کرونا خیلی طول کشید.
الناز حبیبی بازیگر اصلی فیلم هم اظهار کرد: از نظر فضاسازی برای من کار سختی بود و چنین تجربهای را پیش از این نداشتم.
مهدی صباغزاده تهیهکننده فیلم بیان کرد: به نظرم این فیلم با مخاطب خود تا اینجا ارتباط برقرار کرده، حداقل این است که گفتهاند حال ما بعد از تماشای فیلم خوب است، این فیلم درباره تحکیم خانواده است، برای آقای انصاریان هم آرزوی سلامتی میکنم و امیدوارم فیلم در اکران عمومی هم موفق باشد.
شهرام نجاریان توضیح داد: برای سلامتی علی انصاریان دعا میکنم. رنگ این فیلم ماحصل جلسات گروهی ما بود. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه سکانسها دیده میشد و این کار خوب نتیجه همکاری همه ماست.
محسن دارسنج گریمور این اثر هم بیان کرد: روند زمانی را در گریم همه بازیگران میدیدم. آقای انصاریان چون جا افتاده تر هستند، گریمشان بیشتر در فیلم دیده شد.
محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه و لباس گفت: ما باید تغییرات زمان را نشان میدادیم و چون کار فانتزی بود خیلی راحت نمیشد این کار را کرد. اما طبق صحبتهایی که با هم داشتیم، سعی کردیم از پسش بربیایم.
پگاه احمدی تدوینگر این فیلم هم بیان کرد: این ژانر تقریباً در سینمای ایران نیست و تدوینش سخت بود. پروسه کار به خاطر کرونا طولانی شد و من سعی کردم در راستای فیلمنامه و ذهنیت کارگردان پیش بروم.
کاوه صباغزاده درباره حذف بخش نگاه نو از جشنواره فجر گفت: دوره سی و چهارم تجربه خوبی بود تبعیض از بین رفته بود و همه با هم داوری و دیده میشدند. حذف این بخش در سال جاری هم اتفاق خوبی است، بخش نگاه نوع یک بخش زائد است.
این کارگردان درباره وجود صحنههای کمتر دیده شده در سینمای ایران در این فیلم بیان کرد: فضاسازی اصولاً کار سختی است.
میرزا محمدی هم در این زمینه توضیح داد: هر پلانی سخت بود چون پلان به پلان تغییر لوکیشن داشتیم. ما کمی روی مرز ریسک بودیم تا جوابگوی خواسته فیلم باشیم. صحنههای داشتیم که چالش برانگیز بود. این اولین باری که کار فانتزی انجام میدادم برای چنین کاری باید تماماً خلاقیت به خرج میدادیم از این جهت کار بیشتری از ما برد.
کاوه صباغزاده گفت: فیلم من بیشتر از اینکه کمدی باشد فیلم شادی است کمدی مرسومی نیست. فیلم بعدی من نه کمدی نه فانتزی است بلکه یک کار درام عاشقانه است.
مهدی صباغزاده در ادامه عنوان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم پیچیدگی فیلمنامه برایم جذاب بود، احساس کردم مخارج سنگینی دارد و همینطور هم شد. ساختن همان کلبه در جنگل مخارج داشت، طراحی خانه و لباس خرج زیادی روی دست ما گذاشت و…. فیلمبرداری ما سه ماه زمان برد اما با همه سختیها و گرفتاریها از نتیجه کار راضی هستم. جدای از اینکه پدر کاوه هستم، فکر میکنم این نوع موضوعات و این نوع فضاها در سینمای ایران کم است. این روزها سینمای ایران حال خوبی ندارد اما حالا میشود با ماسک و فاصله به سینما رفت. به سینما بیایم، فیلم ببینیم و… هیچ مکانی بهتر از سینما نیست.
وی ادامه داد: الناز حبیبی زحمت زیادی برای فیلم کشید و بازی خوبی ارایه داد.
حبیبی هم اظهار کرد: ما خیلی با آقای کاوه صحبت کردیم و نشست زیادی داشتیم که آیا میشود چند سن مختلف را کار کرد یا نه. این فیلم کار سختی برای همه بود. جای علی انصاریان خالی است او انرژی گروه بود، ایکاش حالا اینجا کنارمان بود.
کاوه صباغزاده گفت: واقعیت این است که این چیزی که روی پرده میبینیم بهترین کاری بوده که از دست گروه برمیآمده است فکر نمیکنم فیلم را تغییر بدهیم.
وی درباره بخشهای فانتزی فیلمش گفت: نمیشود فیلم فانتزی ساخت اما هیچ بخش رئالی در آن نگذاشت. این دو کنار هم باید باشند.
در ادامه نجاریان توضیح داد: کاری هنری یک پروسه خلاقه است. چیزی که به هر کسی کمک میکند این است که با چالش جدید مواجه شویم. اندازه تمام سختیها برایم ارزش داشت. در عصر جدید این جسارت بسیار وجود دارد، گاهی نگاه جسورانه در برخی فیلمها به رغم پروداکشن عظیم وجود ندارد. به نظرم خوب است فیلمی ببینیم که آن فانتزی و آن داستان ساده زندگی را دارد. هرکسی این فیلم را ببیند بخشهای از آن را با زندگی خود تطبیق میدهد و از این جهت به نظرم با آن ارتباط برقرار میشود.
مهدی صباغزاده با اشاره تجربه همکاری قبلی خود با پسرش گفت: با بخشهایی از «ایتالیا ایتالیا» موافق نبودم در این فیلم هم با فیلمبرداری کمی اختلاف نظر داشتم ولی وقتی نتیجه را روی پرده دیدم، متوجه شدم کار خوب پیش رفته است، تدوین و…. امروز نوبت نسل جدید است که سینما را به دست بگیرند تا از این موقعیت تلخ جامعه خارج شویم و به جایی برسیم که کمی به سینما تنوع بدهیم.
کاوه صباغزاده هم اظهار کرد: من تدوین «ایتالیا ایتالیا» را خیلی دوست دارم. فیلمهایی که در سینمای ما تولید میشود آنقدر شبیه به هم هستند که سینمای ما یکنواخت شده، ذهنیت فیلمسازان و عوامل پشت صحنه و صحنه یک شکل شده احساس میکنم آدمها اهل ریسک نیستند. ما سر این فیلم گزینههای دیگری هم داشتیم اما گاهی بازیگران آنقدر نقشهای یکسان بازی میکنند که وقتی نقش جدید به آنها پیشنهاد میدهند نمیپذیرند ریسک کنند اما بازیگران ما پذیرفتند، ویژگی نترس بودن و ریسک کردن در سینمای ما کم است. سر «ایتالیا ایتالیا» مشکلاتی داشتم و وقتی ساخته شد فکر کردم در این فیلم کمتر مشکل خواهیم داشت ولی دیدم هنوز شک و تردیدها وجود داد.
الناز حبیبی در پایان گفت: در این دنیای مدرن که همه چیز به سمت مدرن بودن پیش رفته به نظرم «رمانتیسم عماد و طوبا» رویا و رویاپردازی را به تماشاچی هدیه میدهد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- هشت فیلم ایرانی به جشنواره مسکو راه یافتند
- تلهتئاتر «شام یکشنبه» به مراحل فنی رسید
- تصویربرداری تلهتئاتری با بازی الناز حبیبی و ایوب آقاخانی آغاز شد
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش دوم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش اول
- گرامیداشت یاد علی انصاریان در اکران «رمانتیسم عماد و طوبا»
- سه فیلم جدید طی ماههای آینده روی پرده میآیند
- احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰
- علی انصاریان درگذشت
- رنگ و رمانس/ نگاهی به «رمانتیسم عماد و طوبا»
- کوتاه درباره فیلمهای «بی همه چیز» و «رمانتیسم عماد و طوبا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم