تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۴:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 105720

کارگردان مستند «نت‌های مسی یک رؤیا» در نشست این فیلم در پردیس سینمایی “ملت” درباره سختی‌های ساخت این اثر که در منطقه “یرموک” سوریه تصویر برداری شده است، بیان کرد: من به تمام عوامل گفته بودم ما داریم وارد چاهی می‌شویم که معلوم نیست از آن خارج خواهیم شد ‌یا نه.

به گزارش سینماسینما، رضا فرهمند کارگردان این مستند که حدود پنج سال است درگیر ساخت آثاری درباره بحران‌های خارجی است در آخرین ساخته خود به سوریه رفته و تصمیم گرفت برای زنان سوری مستندی بسازد اما بخاطر مسائل امنیتی این اتفاق نیفتاده و در ادامه به سوژه‌ای درباره کودکان رسیده است.

این اثر درباره کودکانی است که در «یرموک» سوریه زندگی می کنند. آنجا بزرگترین محل زندگی فلسطینی‌هایی است که در پی جنگ سوریه به طور کامل خانه‌هایشان از بین رفته است. آنها دچار آوارگی مضاعف هستند و در میان ویرانی‌ها به دنبال بازگشت حیات به زندگی‌شان هستند.

کارگردان این مستند که ۱۶ بهمن ماه در نشست نقد و بررسی این مستند سخن می‌گفت، ادامه داد: در زمان ساخت این فیلم یرموک سه ماه بود که آزاد شده بود و خیابان‌ها پر از تله‌ها و بمب‌های دست ساز بود. این کار ریسکش بسیار بالاتر از کار قبلی ما بود بنابراین من به تمام عوامل گفته بودم ما داریم وارد چاهی می‌شویم که معلوم نیست از آن خارج می‌شویم یا نه.

این مستندساز اضافه کرد: ما نمی‌دانستیم که وقتی پایمان را زمین می‌گذاریم چه اتفاقی برای ما می‌افتد و این کابوس همیشه همراه ما بود. با این حال خدا را شکر اتفاقی نیفتاد و کار فیلم پیش رفت.

مرتضی شعبانی تهیه کننده این اثر درباره شرایط اقتصادی و درآمد به دست آمده از فیلم‌های مستند، توضیح داد که اگر توجه ما به مخاطب غیرایرانی باشد جذب مخاطب بیشتر می‌شود، همانطور که برای فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» هم این اتفاق رخ داد. برای این فیلم با پخش کننده خارجی هم صحبت شده است و امیدواریم اولین سفر این فیلم به جشنواره‌ی فیلم کن باشد.

حسن‌مهدوی صداگذار این مستند نیز گفت: در این فیلم همه صداها سر صحنه گرفته شده است و صدای اضافه در این کار استفاده نشده و فقط صدای باد بود که ما برای نشان دادن شرایط آنجا و خرابه‌ها از آن استفاده کردیم. کریستف رضاعی هم قرار است موزیک این فیلم را بسازد و از صدای باد در این اثر استفاده کنند.

مهرداد امین تصویربردار مستند “نت‌های مسی یک رؤیا” نیز گفت: تکرار زیادی نداشتیم مگر اینکه برداشت آزاد باشد.

رضا فرهمند (کارگردان)، مرتضی شعبانی (تهیه کننده)، ستاره بنیادی (تدوینگر)، حمید احمدی (صدابردار) و حسن مهدوی (صداگذار) در این نشست حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها