نشست فیلم سینمایی(پریناز) با حضور بهرام بهرامیان کارگردان، فاطمه معتمدآریا، مریم زارعی و مژگان بیات و محمد رضا مقدسیان مجری و منتقد برنامه در سالن نشست های گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار شد.به گزارش سینماسینما، در ابتدای این نشست بهرامیان درباره چرایی ساخت این اثر سینمایی گفت:«زمانی که فیلم پریناز ساخته شد جامعه التهابی در مورد برخی مسائل داشت.اینکه مشکلی را از ناحیه ای غیر از حقیقت و واقعیت حل کنیم فکر اولیه من بود.این تفکر از اینجا شکل گرفت که اساسا به چه دلیل این افکار وجود دارد و در برخی افراد چرا قوت می گیرد؟ و منادی چیست؟روی قصه کار کردم و ۷-۸ بار نوشته شد تا اخر فیلمنامه به انسجامی که باید رسید.»
او ادامه داد:«در فیلمسازی از هر گونه فکر تکراری به شدت پرهیز می کنم و یک توانایی در فیلمسازی این کشور هست که کارهای عجیب و غریب و خاص می سازند و تلاش می کنم به آنها برسم.از فیلم (آل) تا (پریناز) فاصله زیاد است و خوشحالم در زمان ساخت فیلم ( آل ) در کنار علی معلم عزیز بودم و از راهنمایی هایش بهره مند بودم.»
در ادامه این نشست فاطمه معتمد آریا نیز با اشاره به زمان ساخت این فیلم گفت:« جزئیات زمان ساخت این فیلم خیلی خاطرم نیست طبیعی هم است سالها از زمان ساختش گذشته است.اما زمانی که بازی در این فیلم به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم. چرا که تفاوت هایی در سناریو و کارگردانی می دیدم زیرا همیشه مشتاق بازی در نقش های متفاوت هستم جذاب بود و طبعا این فیلم برای من الهام بخش است.»
او ادامه داد:«به قول خانم بنی اعتماد هیچ فیلمی در صندوق خانه باقی نمی ماند و خوشحالم که این فیلم هم بعد از چندین سال اکران شد.»
مژگان بیات بازیگر و سرمایه گذار این فیلم نیز گفت:«نقشی که بازی کردم یکی از خط قرمزترین نقش های سینمای ایران بود و به هر حال برای هر بازیگری ریسک است که نقشی را بازی کند که می داند به احتمال زیاد با سانسور مواجه می شود.متاسفانه تعدادی ادم برای اندیشه و تفکر ادم ها تصمیم می گیرند و متاسفانه همین تصمیم گیری ها باعث شد تا فیلم سالها توقیف بماند.سرمایه زیادی برای ساخت این فیلم پرداخت شد اما همه ما به نتیجه کار فکر می کردیم که خدا را شکر نتیجه خوبی حاصل شد و خوشحالم که فیلم بعد از سالها اکران می شود هر چند لیاقت فیلم بیشتر از اینها است.»
مریم زارعی بازیگر فیلم که در زمان ساخت پریناز ۹ سال داشت این روزها دختری ۱۵ ساله است هم در صحبت های کوتاهی گفت:«سالها از ساخت فیلم می گذرد و من هم دیگر آن دختر کوچک فیلم نیستم.در تمام این سالها بازی من در فیلم دیده نشد و الان انقدر کوچک نیستم که بتوانم نقش دختر کوچکی را بازی کنم و انقدر بزرگ نیستم که بتوانم نقش بزرگ سال ایفا کنم اما قطعا بازیگری را ادامه خواهم داد و در دانشگاه هنر می خوانم و امیدوارم بار دیگر بتوانم در سینما کار کنم.»
بهرامیان دربخش دیگری از صحبت هایش درباره بخش های حذف شده از فیلم نیز گفت:«تغییرات فیلم به گمان من تغییرات ساختاری است.شکل و حرف فیلم تغییر نکرده است.کم شدن دقایق از نظر من سانسور نیست.این فیلم نیاز به تصحیح اندیشه داشته.زمانی که فیلم ساخته شد هدفش سینمای تجربی نبود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- اظهارات معتمدآریا درباره اهانتهای بیسابقه به سینماگران و مشکل مالیاتی
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- فاطمه معتمدآریا با «بچه» روی صحنه میرود
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» صادر شد
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- «انبار» در ترکیه به رقابت میپردازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش