نشست فیلم سینمایی(پریناز) با حضور بهرام بهرامیان کارگردان، فاطمه معتمدآریا، مریم زارعی و مژگان بیات و محمد رضا مقدسیان مجری و منتقد برنامه در سالن نشست های گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار شد.به گزارش سینماسینما، در ابتدای این نشست بهرامیان درباره چرایی ساخت این اثر سینمایی گفت:«زمانی که فیلم پریناز ساخته شد جامعه التهابی در مورد برخی مسائل داشت.اینکه مشکلی را از ناحیه ای غیر از حقیقت و واقعیت حل کنیم فکر اولیه من بود.این تفکر از اینجا شکل گرفت که اساسا به چه دلیل این افکار وجود دارد و در برخی افراد چرا قوت می گیرد؟ و منادی چیست؟روی قصه کار کردم و ۷-۸ بار نوشته شد تا اخر فیلمنامه به انسجامی که باید رسید.»
او ادامه داد:«در فیلمسازی از هر گونه فکر تکراری به شدت پرهیز می کنم و یک توانایی در فیلمسازی این کشور هست که کارهای عجیب و غریب و خاص می سازند و تلاش می کنم به آنها برسم.از فیلم (آل) تا (پریناز) فاصله زیاد است و خوشحالم در زمان ساخت فیلم ( آل ) در کنار علی معلم عزیز بودم و از راهنمایی هایش بهره مند بودم.»
در ادامه این نشست فاطمه معتمد آریا نیز با اشاره به زمان ساخت این فیلم گفت:« جزئیات زمان ساخت این فیلم خیلی خاطرم نیست طبیعی هم است سالها از زمان ساختش گذشته است.اما زمانی که بازی در این فیلم به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم. چرا که تفاوت هایی در سناریو و کارگردانی می دیدم زیرا همیشه مشتاق بازی در نقش های متفاوت هستم جذاب بود و طبعا این فیلم برای من الهام بخش است.»
او ادامه داد:«به قول خانم بنی اعتماد هیچ فیلمی در صندوق خانه باقی نمی ماند و خوشحالم که این فیلم هم بعد از چندین سال اکران شد.»
مژگان بیات بازیگر و سرمایه گذار این فیلم نیز گفت:«نقشی که بازی کردم یکی از خط قرمزترین نقش های سینمای ایران بود و به هر حال برای هر بازیگری ریسک است که نقشی را بازی کند که می داند به احتمال زیاد با سانسور مواجه می شود.متاسفانه تعدادی ادم برای اندیشه و تفکر ادم ها تصمیم می گیرند و متاسفانه همین تصمیم گیری ها باعث شد تا فیلم سالها توقیف بماند.سرمایه زیادی برای ساخت این فیلم پرداخت شد اما همه ما به نتیجه کار فکر می کردیم که خدا را شکر نتیجه خوبی حاصل شد و خوشحالم که فیلم بعد از سالها اکران می شود هر چند لیاقت فیلم بیشتر از اینها است.»
مریم زارعی بازیگر فیلم که در زمان ساخت پریناز ۹ سال داشت این روزها دختری ۱۵ ساله است هم در صحبت های کوتاهی گفت:«سالها از ساخت فیلم می گذرد و من هم دیگر آن دختر کوچک فیلم نیستم.در تمام این سالها بازی من در فیلم دیده نشد و الان انقدر کوچک نیستم که بتوانم نقش دختر کوچکی را بازی کنم و انقدر بزرگ نیستم که بتوانم نقش بزرگ سال ایفا کنم اما قطعا بازیگری را ادامه خواهم داد و در دانشگاه هنر می خوانم و امیدوارم بار دیگر بتوانم در سینما کار کنم.»
بهرامیان دربخش دیگری از صحبت هایش درباره بخش های حذف شده از فیلم نیز گفت:«تغییرات فیلم به گمان من تغییرات ساختاری است.شکل و حرف فیلم تغییر نکرده است.کم شدن دقایق از نظر من سانسور نیست.این فیلم نیاز به تصحیح اندیشه داشته.زمانی که فیلم ساخته شد هدفش سینمای تجربی نبود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- اظهارات معتمدآریا درباره اهانتهای بیسابقه به سینماگران و مشکل مالیاتی
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- فاطمه معتمدآریا با «بچه» روی صحنه میرود
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» صادر شد
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- «انبار» در ترکیه به رقابت میپردازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





