«دشت میخواند» به کارگردانی گیتا فیضی، موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تالمسینگ آلمان شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «دشت میخواند» به نویسندگی و کارگردانی گیتا فیضی و تهیهکنندگی دیمن زندی، موفق به کسب جایزه ویژه موسوم به Horizonte از سی و یکمین دوره جشنواره تالمسینگ در کشور آلمان شد.
جشنواره بینالمللی Kurzfilmtage Thalmässing، رویدادی مستقل است که از سال ۱۹۹۵ به صورت سالانه فیلمهای کوتاه ملی آلمانی و بینالمللی را به نمایش میگذارد. این رویداد، فیلمهای زیر ۱۵دقیقه را بدون هیچ محدویتی در ژانر و قالب پذیرفته و در محیطی صمیمی و به دور از تشریفات مرسوم، راهی برای ارتباط بین فیلمسازان و مخاطبان فراهم آورده است.
این جشنواره ۹ و۱۰ می ۲۰۲۵ (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) در کشور آلمان برگزار شد.
«دشت میخواند» پیشازاین، موفق به کسب جایزه اصلی بهترین فیلم بیست و ششمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم یوکی اتریش، جایزه بزرگ بیستمین دوره جشنواره فیلم Early Bird بلغارستان، دو جایزه بهترین فیلم به زبان کردی و بهترین فیلم کوتاه Mitosfilm از چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کردی برلین، جایزه بهترین فیلم بخش سرزمینهای نامرئی از چهارمین دوره جشنواره فیلمSon of a Pitch ایتالیا و جایزه بهترین موسیقی بیستمین دوره جشنواره نهال و حضور در جشنوارههای Sehsuechte آلمان (دوره ۵۴)، کردی لندن (دوره ۱۴)، ساکاریا (دوره ۱۰)، Kaaffilm (دوره ۳) و عباس کیارستمی و ایسفا شده است.
در خلاصه داستان «دشت میخواند» آمده است: «در میان روزمرگیهای زندگی دختر چوپانی، گرگ به گله حمله میکند. این حمله، منجر به تصمیمی مهم برای او میشود.»
دریا کاکایی، افشین خدری، سارا احمدنژاد، سامان ساعد موچشی در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند و مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بینالمللی اثر را به عهده دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





