مراسم پایانی دومین جشنواره فیلم نوستالژیا جمعه شب دوم مهرماه با معرفی برگزیدگان در بخشهای مختلف در میلان ایتالیا برگزار شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژیا، دومین جشنواره فیلم نوستالژیا که ۳۰ شهریورماه تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ به دبیری محمد قانعفرد در میلان ایتالیا برگزار شد، جمعه شب دوم مهرماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، تعدادی از فیلمسازها و داوران این دوره جشنواره نوستالژیا به پایان رسید.
دومین جشنواره فیلم نوستالژیا روز شنبه ۳ مهرماه با نمایش فیلمهای بخش رقابتی به کار خود پایان داد.
دومین جشنواره فیلم نوستالژیا در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه برگزار شد. در این دوره جشنواره، ۱۴۷۲ اثر شامل فیلمنامه و فیلم کوتاه و بلند داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها، ۳ فیلمنامه، ۷ فیلم سینمایی و ۲۸ فیلم کوتاه انتخاب شدند.
در این مراسم همچنین برگزیدگان در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه معرفی و از آنها تجلیل شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:
فیلمنامه:
فیلمنامه «جاشو» نوشته اشکان چاووشی از ایران برنده بهترین فیلمنامه کوتاه شد.
فیلم بلند:
جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی، به «امواج نرم دریای دوست»، به کارگردانی امیر کاوه و تهیهکنندگی امیر کاوه و مصطفی محمدخانی محصول مشترک ایران و ایتالیا اهدا شد.
در این بخش، همچنین جایزه صلح جشنواره نوستالژیا به فیلم «سیمین» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم تعلق گرفت.
فیلم کوتاه بخش مسابقه:
جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه «شورشی» به کارگردانی پی یر فیلیپ شوونی از کانادا اهدا شد.
در بخش فیلم کوتاه، همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم نوستالژیا به فیلم کوتاه «برادر» به کارگردانی بپه توفارولو از ایتالیا رسید.
بر اساس اعلام محمد قانعفرد دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا، فیلمهای کوتاه بخش غیررقابتی حاضر در دومین دوره جشنواره نوستالژیا در زمانی مناسب نمایش داده خواهند شد که اطلاعرسانی میشود.
جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیاییها راه اندازی شده است و در ۲ بخش رقابتی فیلمهای کوتاه و بلند برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید