مراسم پایانی دومین جشنواره فیلم نوستالژیا جمعه شب دوم مهرماه با معرفی برگزیدگان در بخشهای مختلف در میلان ایتالیا برگزار شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژیا، دومین جشنواره فیلم نوستالژیا که ۳۰ شهریورماه تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ به دبیری محمد قانعفرد در میلان ایتالیا برگزار شد، جمعه شب دوم مهرماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، تعدادی از فیلمسازها و داوران این دوره جشنواره نوستالژیا به پایان رسید.
دومین جشنواره فیلم نوستالژیا روز شنبه ۳ مهرماه با نمایش فیلمهای بخش رقابتی به کار خود پایان داد.
دومین جشنواره فیلم نوستالژیا در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه برگزار شد. در این دوره جشنواره، ۱۴۷۲ اثر شامل فیلمنامه و فیلم کوتاه و بلند داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها، ۳ فیلمنامه، ۷ فیلم سینمایی و ۲۸ فیلم کوتاه انتخاب شدند.
در این مراسم همچنین برگزیدگان در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه معرفی و از آنها تجلیل شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:
فیلمنامه:
فیلمنامه «جاشو» نوشته اشکان چاووشی از ایران برنده بهترین فیلمنامه کوتاه شد.
فیلم بلند:
جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی، به «امواج نرم دریای دوست»، به کارگردانی امیر کاوه و تهیهکنندگی امیر کاوه و مصطفی محمدخانی محصول مشترک ایران و ایتالیا اهدا شد.
در این بخش، همچنین جایزه صلح جشنواره نوستالژیا به فیلم «سیمین» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم تعلق گرفت.
فیلم کوتاه بخش مسابقه:
جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه «شورشی» به کارگردانی پی یر فیلیپ شوونی از کانادا اهدا شد.
در بخش فیلم کوتاه، همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم نوستالژیا به فیلم کوتاه «برادر» به کارگردانی بپه توفارولو از ایتالیا رسید.
بر اساس اعلام محمد قانعفرد دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا، فیلمهای کوتاه بخش غیررقابتی حاضر در دومین دوره جشنواره نوستالژیا در زمانی مناسب نمایش داده خواهند شد که اطلاعرسانی میشود.
جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیاییها راه اندازی شده است و در ۲ بخش رقابتی فیلمهای کوتاه و بلند برگزار میشود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





