تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۲۰:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33486

photo_2016-11-28_20-17-48رضا میرکریمی برای ساخت و فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم سینمایی «دختر» به ترتیب طاووس طلایی و طاووس نقره‌ای جشنواره گوآ را دریافت کردند.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «دختر» یکی از نمایندگان سینمای ایران در جشنواره گوآ بود. چهل وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوا که جشنواره‌ای «الف» در آسیا محسوب می‌شود برترین جوایز خود را به سینمای ایران اختصاص داد و در مراسم پایانی این رویداد سینمایی طاووس طلایی بهترین فیلم به رضا میرکریمی برای ساخت «دختر» و طاووس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد به فرهاد اصلانی برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.

این نخستین باری نیست که میرکریمی از جشنواره گوآ با دستان پر بازمی‌گردد. او پیش از این برای «زیر نور ماه» نیز جایزه این جشنواره را دریافت کرده بود.

میرکریمی و اصلانی مشابه همین جوایز را از جشنواره فیلم مسکو برای فیلم «دختر» دریافت کرده بودند.

امسال بخشی ویژه از جشنواره فیلم گوآ به آثار فیلمساز سرشناس سینمای ایران عباس کیارستمی اختصاص داشت.

«مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان، «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی، «باران می‌بارید» از علی صفی‌خانی و  «رفتن» ساخته نوید محمودی دیگر فیلم‌های ایرانی بودند که در بخش رقابتی جشنواره به نمایش درآمدند.

همچنین در بخش خارج از مسابقه فیلم‌های «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی،‌ «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان و «بولگا» ساخته مهدی جعفری از محصولات سینمای ایران اکران شدند.

جشنواره گوآ از ‌۳۰ آبان تا هشتم آذر ماه در کشور هند برگزار ‌شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها