منتخبی از فیلمهای کوتاه سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در خانه هنرمندان ایران نمایش داده میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش ۲۴ فیلم کوتاه منتخب از سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با عنوان «دو روز با فیلم کوتاه» پنجشنبه ۴ و جمعه ۵ آذر ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران صورت میگیرد.
«آخرین لالایی در تهران» ساخته محمد وحدانی، «سیکل» اثر پدرام پرنیان فر، «آینه خیس» اثر امیرهوشنگ معین، «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیرپذیرفته، «مورس» به کارگردانی روناک جعفری، «صندلی» ساخته محمدباقر شاهین، «روزنوشتهای مردی که آنجا نبود» به کارگردانی روزبه فرازمند، «هرگز گاهی همیشه» ساخته شادی کرمرودی، «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، «رامخانه» کاری از احسان شادمانی، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی، «کبود» ساخته علی توکلی، «مادری از دارخوین» اثر ایوب مروانی پور، «چگونه منتظر گودو باشیم؟» به کارگردانی عرشیا زینعلی، «گذشته» کاری از حمید محمدی، «ارفاق» ساخته رضا نجاتی، «هفت سمفونی زاگرس» به کارگردانی پرویز رستمی، «هیرودو» اثر سروش باغبانی، «منطقه» کاری از اسما ابراهیمزادگان، «آنیما» به کارگردانی محبوبه محمدزکی، «میر و مار» ساخته امین پاک پرور و «زوزه» به کارگردانی امیر نجفی آثاری هستند که در این برنامه نمایش قرار دارند.
سانس نمایش فیلمها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و ۱۷:۱۵ تا ۱۹ روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ آذر خواهد بود. همچنین برای هر باکس نمایش آثار نشستهای نقد و بررسی با حضور صاحبان آثار در ساعات ۱۶ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۰ در روزهای نامبرده برگزار میشود.
اجرا و کارشناسی نشستهای روز پنجشنبه را سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما و اجرا و کارشناسی نشستهای روز جمعه را وحید نامی فیلمساز و مدرس سینما برعهده دارند.
گفتنی است این برنامه به همت روابط عمومی خانه هنرمندان ایران و با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در قالب ویژه برنامههای «سینماتک» برگزار میشود.
همچنین ورود برای عموم تا سقف ظرفیت سالن و با حفظ ضوابط بهداشتی آزاد است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- رسانه برای جذب مخاطب نیازمند اعتمادسازی است
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- گفتوگو با علیرضا معتمدی کارگردان «چرا گریه نمیکنی؟»/ تروما را به تجربه خلاقه و رهاییبخش تبدیل کردم
- معرفی اعضای جدید هیات مدیره و بازرس انجمن منتقدان سینما
- داوران هفتمین آیین نوشتار سینمای ایران معرفی شدند
- سینمای وحشت و یک آزمون و خطای پنجگانه/ مروری بر ۵ فیلم کوتاه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- در هفتمین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ «پیمان آدریانا» یک مستند ترکیبی است/ روند سقوط یک انسان
- «پیمان آدریانا» در مستندات یکشنبه/ پلیس مخفی شیلیایی در خانه هنرمندان ایران
- رنج زیر پوست محسن/ در یادبود محسن جعفری راد
- بابک برزویه به خانه ابدی رفت/ بدرقه یک عکاس هنرمند و مسئولیتپذیر تا قطعه هنرمندان
- در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید؛ روایت سوختن یک سینما و آدمهایش در «سینهما رکس»
- با اکثریت آراء اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران؛ محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران شد
- نمایش عکسهای علی کاوه از امام خمینی (ره) در نمایشگاه «لحظه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





