منتخبی از فیلمهای کوتاه سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در خانه هنرمندان ایران نمایش داده میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش ۲۴ فیلم کوتاه منتخب از سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با عنوان «دو روز با فیلم کوتاه» پنجشنبه ۴ و جمعه ۵ آذر ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران صورت میگیرد.
«آخرین لالایی در تهران» ساخته محمد وحدانی، «سیکل» اثر پدرام پرنیان فر، «آینه خیس» اثر امیرهوشنگ معین، «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیرپذیرفته، «مورس» به کارگردانی روناک جعفری، «صندلی» ساخته محمدباقر شاهین، «روزنوشتهای مردی که آنجا نبود» به کارگردانی روزبه فرازمند، «هرگز گاهی همیشه» ساخته شادی کرمرودی، «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، «رامخانه» کاری از احسان شادمانی، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی، «کبود» ساخته علی توکلی، «مادری از دارخوین» اثر ایوب مروانی پور، «چگونه منتظر گودو باشیم؟» به کارگردانی عرشیا زینعلی، «گذشته» کاری از حمید محمدی، «ارفاق» ساخته رضا نجاتی، «هفت سمفونی زاگرس» به کارگردانی پرویز رستمی، «هیرودو» اثر سروش باغبانی، «منطقه» کاری از اسما ابراهیمزادگان، «آنیما» به کارگردانی محبوبه محمدزکی، «میر و مار» ساخته امین پاک پرور و «زوزه» به کارگردانی امیر نجفی آثاری هستند که در این برنامه نمایش قرار دارند.
سانس نمایش فیلمها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و ۱۷:۱۵ تا ۱۹ روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ آذر خواهد بود. همچنین برای هر باکس نمایش آثار نشستهای نقد و بررسی با حضور صاحبان آثار در ساعات ۱۶ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۰ در روزهای نامبرده برگزار میشود.
اجرا و کارشناسی نشستهای روز پنجشنبه را سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما و اجرا و کارشناسی نشستهای روز جمعه را وحید نامی فیلمساز و مدرس سینما برعهده دارند.
گفتنی است این برنامه به همت روابط عمومی خانه هنرمندان ایران و با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در قالب ویژه برنامههای «سینماتک» برگزار میشود.
همچنین ورود برای عموم تا سقف ظرفیت سالن و با حفظ ضوابط بهداشتی آزاد است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از لوطیگری به لاتبازی رسیدیم؛ گفتوگو با مهدی نادری فیلمنامهنویس درباره فیلم «زودپز» و طبقه فرودست در سینما
- رسانه برای جذب مخاطب نیازمند اعتمادسازی است
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- گفتوگو با علیرضا معتمدی کارگردان «چرا گریه نمیکنی؟»/ تروما را به تجربه خلاقه و رهاییبخش تبدیل کردم
- معرفی اعضای جدید هیات مدیره و بازرس انجمن منتقدان سینما
- داوران هفتمین آیین نوشتار سینمای ایران معرفی شدند
- سینمای وحشت و یک آزمون و خطای پنجگانه/ مروری بر ۵ فیلم کوتاه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- در هفتمین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ «پیمان آدریانا» یک مستند ترکیبی است/ روند سقوط یک انسان
- «پیمان آدریانا» در مستندات یکشنبه/ پلیس مخفی شیلیایی در خانه هنرمندان ایران
- رنج زیر پوست محسن/ در یادبود محسن جعفری راد
- بابک برزویه به خانه ابدی رفت/ بدرقه یک عکاس هنرمند و مسئولیتپذیر تا قطعه هنرمندان
- در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید؛ روایت سوختن یک سینما و آدمهایش در «سینهما رکس»
- با اکثریت آراء اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران؛ محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران شد
- نمایش عکسهای علی کاوه از امام خمینی (ره) در نمایشگاه «لحظه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





