لیلا افشار_ دو فیلم ایرانی در بخش فیلمهای کوتاه و سینهفونداسیون جشنواره بینالمللی فیلم کن پذیرفته شدند.
به گزارش سینماسینما، در فهرست آثار حاضر در بخشهای فیلم کوتاه و سینهفونداسیون کن دو فیلم «وقت ناهار» و «حیوان» از سینمای ایران به چشم میخورد.
فیلم «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی در بخش فیلم کوتاه جشنواره کن حاضر است و برای دریافت نخل طلایی این بخش با هشت اثر از کشورهایی چون فنلاند، انگلستان، دانمارک، آمریکا، سوئد و چین رقابت میکند.
این فیلم داستان یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر درگذشتهاش به بیمارستان رفته است. علیرضا قاسمی که پیش از این با فیلم کوتاه «فرکانس» در بخش مسابقه جشنواره فیلم اوستین آمریکا حضور داشت.
دیگر فیلمهای بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن عبارتند از : «پدربزرگ والروس» لوکرسیا آندریا از فرانسه، «سقف» به کارگردانی تیپو آیراکسینن از فنلاند، «مرد غرق شده» ساخته مهدی فلیفل محصول مشترک سینمای دانمارک، انگلستان و یونان، «در سراسر سرزمینم» ساخته فیونا گادیویر از آمریکا، «وقت رفتن» ساخته گرگور مودا از لهستان، «شب آرام» ساخته کی یانگ از چین، «دامیانا» ساخته آندرس رامیرز پولیدو از کلمبیا و «هلش بده» ساخته جولیا ثلین از سوئد دیگر آثار این بخش از جشنواره فیلم کن هستند.
سینمای ایران در بخش سینهفونداسیون جشنواره کن نیز یک نماینده دارد. فیلم «حیوان» ساخته بهمن ارک از مدرسه ملی سینمای ایران در این بخش پذیرفته شده است.
این فیلم کوتاه که از تولیدات مدرسه ملی سینمای ایران است داستان مردی را روایت میکند که میخواهد از مرز بگریزد. فیلمبرداری این فیلم کوتاه که یازده روز به طول انجامید در منطقه گوری گول و قسمتهای از آن در کلیبر و اینالی از توابع تبریز انجام شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





