تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۷:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24956

کلیپ ایستاده‌ایممحسن مومنی‌شریف گفت: «ایستاده‌ایم ۲» دستاورد قابل افتخاری برای مجموعه هنر انقلاب اسلامی داشته و حوزه هنری با تمام وجود از انگیزه مقدس، عزم جهادی و خوش‌سلیقگی جوانان سازنده این اثر حمایت می‌کند و چشم‌انتظار «ایستاده‌ایم ۳» و دیگر آثار با افتخار در این زمینه است.

به گزارش سینماسینما، محسن مومنی شریف – رییس حوزه هنری – در جمع مدیران ستادی حوزه هنری با تقدیر و تشکر از عوامل آفریننده‌ نماهنگ «ایستاده‌ایم تا آخرین قطره خون» که آن را «باشکوه و عزتمند» ارزیابی کرد، ادامه داد: خدا را سپاسگزار هستیم که حاصل ذوق و زحمات هنرمندان جوان‌مان مورد توجه و تحسین ملت عزیز و هنرشناس ایران قرار گرفت.

او ادامه داد: از هنگام رونمایی این نماهنگ در تالار سوره که در نوع خود، مراسمی بی‌مانند بود تا نمایش آن در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران و تلویزیون‌های همسو در منطقه و شبکه‌های مجازی، مدام تهیه‌کنندگان این اثر هنری فاخر و ما خدمتگزاران‌شان مورد لطف و محبت و تحسین بینندگان بوده‌ایم. بسیاری از هنرمندان سرشناس و متعهد کشور و سرداران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تا مسؤولان، در جلسات متعدد و گوناگون، بزرگوارانه و مهربانانه مشوق هنرمندان جوان‌مان در این راه بوده‌اند.

مومنی شریف همچنین از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌هایی که در پخش این اثر و انعکاس اخبار آن کوشیدند، قدردانی کرد و افزود: از همکاران و مدیران سینماهای حوزه هنری هم انتظار دارم در بین سانس‌ها از نمایش «ایستاده‌ایم تا آخرین قطره خون» غفلت نکنند.

رییس حوزه هنری بیان کرد: در کنار تشویق‌ها، کسانی هم عصبانی شدند و بویژه در فضای مجازی به سازندگان نماهنگ تاختند که چنین واکنشی طبیعی است. وقتی در این تراز و سطح و با این منطق و بیان قوی، علیه آمریکا افشاگری می‌کنید و درباره سرنوشت استکبار، آینده‌ای را نوید می‌دهید که ملهم از بشارت‌های قرآنی است، معلوم است که دوستان و سینه‌چاکان آمریکا خوش‌شان نیاید و اهانت کنند. این برای ما عین تشویق و تحسین است.

مومنی با تأکید بر این‌که از برخی دوستان و همسنگران‌مان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توقع برخی واکنش‌ها را نداشتیم، گفت: از کم‌لطفی عده‌ای از دوستانی که می‌پنداریم برادران و همسنگران ما هستند، انتظار نداشتیم. ولو این‌که در بعضی امور با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم. این دوستان اگر در این نماهنگ در مسائل فنی و بویژه در امور ظریف مهندسی پیام با ما اختلاف داشته باشند، بعید می‌دانم در ضد آمریکایی بودن آن تردید داشته باشند. در این صورت، آمریکا واقعا چه کار می‌توانست انجام دهد که به اندازه این دوستان ما موفق به تخریب این کار و دلسردی سازندگانش شود؟

او اظهار کرد: درست فردای نمایش موفق این نماهنگ، پاس گل را یکی از روزنامه‌های متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب داد. درباره قیمت تمام‌شده این نماهنگ احتمالا براساس اطلاعات غلط، خیال‌بافی کردند و رقمی را اعلام کردند که غیرواقعی بود و به دنبالش به این جوانان هنرمند و انقلابی و با اخلاص پیرایه‌هایی بستند که حتما در این دنیا و در دنیای دیگر مسؤولیت دارد. به‌دنبال آن عده‌ای هم که به هر دلیل با حوزه هنری یا این دوستان خرده حسابی داشتند، از روی بدفهمی یا به هر علت دیگری، همین خط را گرفتند و ساختند و پرداختند و تحویل سایت‌ها و رسانه‌های معاند و ضدانقلاب دادند تا جایی که دست به دست، به سایت رادیو فردا رسید. خسته نباشند! این یکی از آسیب‌های جبهه فرهنگی انقلاب است که امیدوارم کسانی که در این زمینه احساس مسؤولیت می‌کنند به آن توجه داشته باشند.

مومنی بیان کرد: من به نمایندگی از همه کسانی که کار هنرمندان جوان و انقلابی ما را تحسین کرده‌اند و به نمایندگی از مسؤولان نظام به همکاران عزیزم می‌گویم، این نامهربانی‌ها در عزم شما تأثیر نگذارد. حوزه هنری با تمام وجود از انگیزه مقدس، عزم جهادی و خوش‌سلیقگی شماها حمایت می‌کند و چشم‌انتظار «ایستاده‌ایم ۳» و دیگر آثار با افتخارتان هستیم.

رییس حوزه هنری با تأکید بر این‌که «ایستاده‌ایم ۲» دستاورد قابل افتخاری برای مجموعه هنر انقلاب اسلامی داشته است، گفت: «ایستاده‌ایم ۲» اولا از حیث پیام و موضوع، با منطق جنگ نامتقارن به هدفی زده است که بیش از این حداقل من فراوان در عرایضم گلایه می‌کردم که چرا ادب و هنر ما و بویژه سینمای ما، در پرداختن به دشمن و بخصوص آمریکا عقیم است. خوب در این اثر از سینما آبروداری شد و بزرگان سینمای انقلاب هم این کار را پسندیدند. حتما بعد از این هم به شرط این‌که شرایط فراهم شود، آن‌ها هم همین مسیر را ادامه خواهند داد.

او با اشاره به این‌که «ایستاده ایم ۲» یکی از محصولات باشگاه فیلم سوره است، اظهار کرد: در فرآیند کار باشگاهی برخلاف پروژه‌هایی که به تیم‌های حرفه‌ای سپرده می‌شود، خروجی تنها یک محصول هنری نیست، بلکه تمام زمان اجرای پروژه فرصت مغتنمی است برای تربیت و تجربه‌اندوزی جوانان مستعدی که با پروژه همکاری دارند. در فرآیند ساخت این نماهنگ، مجموعه‌ای از جوانان معرفی شدند که ان‌شاءالله بعد از این هریک می‌توانند آثاری در استاندارد «ایستاده‌ایم ۱، ۲ و …» خلق کنند. به‌عنوان مثال، بعد از اتمام کارهای فنی «ایستاده‌ایم» توسط عده‌ای از همین عوامل و با کارگردانی آقای مهدیار عقابی که در این اثر دستیار کارگردان بود و با محوریت آقای شفاه، نماهنگ «ارغوان» با موضوع مدافعان حرم تولید شد که خوشبختانه به‌شدت مورد توجه مردم و مورد تشویق و ستایش رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مومنی ادامه داد: در این سه – چهار سال اخیر فرآورده‌های باشگاه فیلم سوره برای هنر انقلاب اسلامی خیلی فراتر از سرمایه‌گذاری‌های ما بوده است. ان‌شاءالله مردم ما امسال و سال‌های آینده بعضی از معرفی شده‌های باشگاه را خواهند دید.

وی همچنین گفت: در «ایستاده‌ایم…» همکاران ما برای صحنه‌های متعدد، بویژه در نمایش باشکوه «خشم دریا» در درهم کوبیدن ناوهای آمریکایی موفق شدند از تکنولوژی سی‌جی استفاده کنند. سال‌ها پیش، سینماگران ما مجبور بودند برای استفاده از این تکنولوژی دست به دامن هنرمندان و تکنسین‌های کشورهای دیگر شوند و آن هم با هزینه های بالا. این موفقیت غیرقابل قیمت‌گذاری است. من به کارگردان و بویژه آقای مطوری تبریک می‌گویم. البته همه می‌دانیم فعلا استفاده از تکنولوژی سی‌جی پرهزینه است. خوشبختانه این فناوری امروز در اختیار ماست و با افتخار اعلام می‌کنیم که تمام بخش‌های این فیلم با تکیه بر توانایی‌های طراحان داخلی تولید شده که واقعا دستاورد مهمی است و این موفقیت‌ها قابل قیمت‌گذاری نیست.

مومنی با بیان این‌که برخی با مقیاس «جهیزیه عروس» درباره تولید این‌گونه فیلم‌ها و نماهنگ‌ها قضاوت می‌کنند، گفت: با این نگاه کوته‌فکرانه هیچ اثر فاخری نباید تولید شود. فیلم پرافتخار «محمد (ص)» نباید تولید می‌شد چون بالای ۱۰۰ میلیارد هزینه برداشته است و لابد با ۱۰۰ میلیارد خیلی می‌شد جهیزیه عروس تهیه کرد؛ اما هزینه تمام‌شده «ایستاده‌ایم تا آخرین قطره خون» چقدر شده است؟ بسیار کمتر از آنی است که شایعه کرده‌اند و این در حالی است که بخشی از هزینه‌ها هم هزینه‌های سرمایه‌ای است و به اموال حوزه‌ هنری افزوده شده است، اما دلیلی نداریم که برای دفاع از خود در برابر تهمت‌های ژورنالیستی صورت حساب و اسناد ارائه کنیم. کسی چنین حقی ندارد. این دامی است که اگر گرفتارش شویم وقت‌مان را می‌گیرد و نتیجه هم ندارد. وقتی مقیاس قیمت‌گذاری آثار هنری، جهیزیه عروس باشد، شما هر مبلغی را بگویید، طبق این منطق گران است!

رییس حوزه هنری اظهار کرد: همیشه بعد از موفقیت در هر کاری دچار چنین شایعاتی شده‌ایم. نخستین‌ آن، کتاب «دا» بود. بعد از آن درباره‌ فیلم «یه حبه قند» با همین ترفند در بهای تمام‌شده آن اغراق کردند تا شاید بتوانند از اثرگذاری آن بکاهند! جالب است همین‌ها، امروز که از فیلم‌های موفق تاریخ سینمای ایران نام می برند، «یه حبه قند» هم جزو فهرست‌شان است. به یاد دارم مدت‌ها بعد از این شایعات، من وقتی در شورای سیاست‌گذاری حوزه، قیمت تمام‌شده این فیلم را همراه اسناد ارائه کردم، یکی از اعضا که خود در این حوزه اهل فن است، تعجب کرد و گفت: «خیلی بیشتر از این حرف ها شنیده بودیم، شما چرا این را اعلام نکردید؟» من گفتم: «ما این روند را غلط می‌دانیم و نمی‌خواهیم پایه‌گذار سنت غلط باشیم! از این به بعد باید مدام کارمان شود پاسخگویی به شایعات ژورنالیستی. فردا درباره حق التألیف فلان نویسنده باید اسناد ارائه کنی، پس‌فردا حق‌الزحمه فلان خواننده، بعد از آن حق‌الزحمه فلان استاد را و …  آن‌وقت بر سر حوزه ادب و هنر همان می‌آید که بر سر ورزش و فوتبال آمده است!»

 

منبع: ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها