جایزه بهترین آهنگساز فستیوال آمریکایی به رامین حسینپور و ویدئو آرت «صورتگر» رسید.
به گزارش سینماسینما، رامین حسین پور نویسنده و کارگردان و کانسپچوال آرتیست و آهنگساز ویدئو آرت «صورتگر» برنده جایزه بهترین آهنگساز از فستیوال جهانی «LA Sun Film Festival» لسآنجلس آمریکا در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ شد.
این جشنواره ۲۶ امین دوره خود را پشت سر گذاشت. هدف این جشنواره ارائه یک فرصت بینالمللی به فیلمسازان مستقل و حمایت از آنها است.
ویدئو آرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردانی و آهنگسازی رامین حسین پور همچنین برنده بهترین انیمشین متحرک از فستیوال روسیه، بهترین مستند کوتاه و فیلم تلفیقی-تجربی از فستیوال نوجرسی آمریکا، بهترین فیلمنامه مستند از فستیوال تاتنهام، نشان افتخار بهترین کارگردانی لندن و بهترین ویدئوی تلفیقی جشنواره هنری برلین شد.
ویدئو آرت «صورتگر» در فهرست IMDb جزو ۵۰ اثر برگزیده این سایت معتبر سینمایی در ژانر بهترین مستند کوتاه در سال-۲۰۲۳ ۲۰۲۴ قرار گرفته است و رسانه های بین المللی، رامین حسین پور را بهعنوان هنرمندی دارای چندین استعداد معرفی کردهاند.
«صورتگر» سال ۱۴۰۰ با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و آهنگسازی، تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن نیز برعهده رامین حسینپور بوده است.
رامین حسینپور دانشآموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه معماری بهعنوان طراح، مدرس،نویسنده و در حوزه موسیقی به عنوان شاعر، آهنگساز، تنظیمکننده و نوازنده شناخته میشود. وی همچنین در حوزه سینما نیز به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیهکننده و همچنین کانسپتچوال آرتیست شناخته شده و تقدیر شده در مجله معتبر و بین المللی «Euro Arthouse Cinema Day» آلمان است.
حسینپور سال ۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما ۲ اثر با نامهای «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در فستیوالهای بینالمللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کردهاند.
دیگر عوامل ویدیوآرت «صورتگر» عبارتند از مدیر برنامه هنری: محمد نظری، تدوین: احسان واثقی، تیریدی آرتیست: حجت شعبانی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مجری دکوراسیون: مهدی حکمت، هلیشات: امید احمدزاده و رسول کیانپور، عکاس هنری: محمد حسامیان، بازیگران: فاضل مصلینژاد و داود اسدالهی، اعضای تیم موسیقی: نیما نواپور، محمد نیک، مهرداد بلوچیان، فرشادعنایتی، انتشار بین المللی: دکتر بهروز طباطبائی دکتر فرید رضائیان، مهندس مرجان فعال، انتشار داخلی: حمید نوریفام، مدیر روابط عمومی: نغمه دانش آشتیانی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری