فیلمنامه «خورشید میاد؟» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی به مسابقه فیلمنامه سی و یکمین جشنواره فیلم آستین آمریکا راه پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلمنامه «خورشید میاد؟» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی، در ادامه حضور جهانی خود به مسابقه فیلمنامه سی و یکمین جشنواره فیلم آستین آمریکا راه پیدا کرد. این فیلمنامه در رده فیلمنامه کوتاه به دور دوم رقابت رسیده است.
جشنواره فیلم آستین یک جشنواره و گردهمایی سینمایی در آمریکا است که در سال ۱۹۹۴ میلادی پایهگذاری شد و تمرکز آن بر مشارکتهای سازنده و خلاقانه نویسندگان و فیلمنامهنویسان در صنعت سینما است و آن را «گردهمایی اصلی فیلمنامهنویسان سینما» لقب دادهاند. این همایش و جشنواره سینمایی، همهساله در ماه اکتبر در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار میشود. سی و یکمین جشنواره فیلم آستین از ۳ تا ۱۰ آبان ماه برابر با ۲۴ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.
«خورشید میاد؟» روایتی است از پدری افغان در کمپ پناهجویان دبی که در تلاش برای نجات دختر و پسرش از دست طالبان که در افغانستان ماندهاند.
عاطفه صالحی پیش از این ۴ فیلم کوتاه داستانی ساخته است و نویسندگی چندین فیلمنامه کوتاه را در کارنامه دارد. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران را به صورت مشترک با نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیهه» دارد. سعید قاسمی با ساخت یک فیلم کوتاه و اکران در جشنوارههای جهانی و همچنین نویسندگی چند فیلمنامه کوتاه، برای تولید فیلم دومش آماده میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





