از نمایش انیمیشن ایرانی “بازگشت” در لبنان رفع توقیف شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش فیلم انیمیشن سینمایی “بازگشت” به کارگردانی محمد همدانی در لبنان رفع توقیف شده و از روز سیام نوامبر جاری (دهم آذر ماه) در سینماهای این کشور به نمایش در خواهد آمد.
روزنامه لبنانی الاخبار امروز چهارشنبه گزارش داد؛ قرار بود انیمیشن ایرانی “بازگشت” از روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) به نمایش گذاشته شود، ولی به علت جار و جنجال برخی از شبکههای اجتماعی در واکنش به نمایش مقدماتی این انیمیشن در سینما گراند بیروت، اداره کل نیروی انتظامی لبنان از ادامه نمایش آن جلوگیری به عمل آورد.
بر پایه این گزارش؛ در پی نشست کمیسیون نظارت و سانسور وابسته به اداره کل نیروی انتظامی لبنان، در تصمیمگیری پیشین تجدید نظر به عمل آمد و مجوز نهایی نمایش انیمشین “بازگشت” در سرتاسر لبنان در پایان ماه نوامبر صادر شد.
به نوشته الاخبار؛ انیمیشن “بازگشت” توسط شرکت فرهنگی و تبلیغاتی “میم” و با همکاری شرکت هنری “آیات” در استودیوی sky frame در تهران تولید شده و یکی از عظیمترین محصولات هنری سازمانهای تولیدکننده انیمیشن در خاورمیانه به شمار میرود که تولید آن حدود ۳۰ ماه طول کشیده است.
عباس شراره مدیرعامل شرکت لبنانی “میم” در گفتوگوی کوتاه با روزنامه الاخبار اظهار داشته که انیمشین “بازگشت” افزون بر این که یک نوار سرگرمی آموزنده است، از نظر مفاهیم ارزشی اسلام و مسیحیت، و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان این دو دین آسمانی، بار فرهنگی نیز در بردارد، که میتواند با فرهنگ آدمکشی و اقدامات تروریستی داعش مقابله کند.
در خصوص معرفی این فیلم آمده است که برای تولید انیمیشن “بازگشت” و به تصویر کشیدن شهرهای تاریخی یمن با الهام از قصه قرآنی “اصحاب اخدود”، پیشرفتهترین تکنیکهای سه بعدی به کار رفته و تلاش به عمل آمده تا شخصیتهای کارتونی فیلم به صورت واقعی جلوه داده شوند.
عباس شراره علت مخالفت برخی از دولتهای عربی از جمله کویت، مصر و اردن با نمایش انیمیشن بازگشت، تأکید کرد که تعدادی دولتها از انتشار مفاهیم فرهنگی بخصوصی بیم دارند.
به ویژه که فیلم ابعاد سیاسی دارد و از نظر تاریخی به صهیونیسم ستیزی تکیه کرده است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





