تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 5224

فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی بین‌المللی جشنواره فیلم «بروکسل» بلژیک حضور خواهد داشت.

 

 چهلمین دوره جشنواره فیلم «بروکسل» که از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ نوامبر (۲۶ تا ۳۰ آبان) در پایتخت کشور بلژیک برگزار می‌شود علاوه بر حضور فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی، میزبان آثاری از کشورهای فرانسه، الجزایر، ژاپن، فیلیپین و مراکش نیز در بخش رقابت بین‌الملل است.

فیلم «امروز» اولین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره‌ فیلم تورنتو تجربه کرد و سپس در جشنواره فیلم «رباط» مراکش موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد برای پرویز پرستویی شد.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود راهی جشنواره فیلم «تسالونیکی» یونان و «استکهلم» سوئد و «روتردام» شد و پس از آن در هجدهمین دوره جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی موفق به کسب جایزه فیپرشی و همچنین جایزه کلیسای جهانی شد و پس از آن نیز در چندین رویدادسینمایی دیگر از جمله جشنواره فیلم «تسالونیکی» یونان، «استکهلم» سوئد، شب‌های سیاه تالین در کشور استونی، جشنواره‌های فیلم «گوا» در هند، «تفلیس» گرجستان، جشنواره فیلم «پالم اسیرینگز» آمریکا و جشنواره فیلم استانبول ترکیه نیز به نمایش گذاشته شد.

پخش بین‌المللی فیلم رضا میرکریمی، نسرین میرشب است که در آن پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها