سینماهای کشور در حالی شاهد اکران فیلم های روی پرده بودند که «آشغال های دوست داشتنی» همچنان صدرنشین گیشه بود و رقابت حساسی را با فیلم «پارادایس» آغاز کرده بود، رقابتی حساس بین دو فیلم توقیفی روی پرده.
به گزارش سینماسینما، در سومین هفته از اسفندماه سینماهای سراسر کشور در حالی میزبان علاقهمندان به هنر هفتم بودند که فیلم تازهای به چرخه اکران اضافه نشد و مخاطبان سینما فرصت دارند تا به تماشای فیلمهای روی پرده بنشینند.
همچنین هفته گذشته فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» اثر محسن امیریوسفی توانست جایگاه خود را در صدر گیشه حفظ کرده و در فروش کل به فیلم «پارادایس» ساخته علی عطشانی نزدیک شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر روندی که فیلمهای روی پرده در هفته گذشته طی کردند.
«آشغالهای دوست داشتنی» و «پارادایس»، صدرنشینان گیشه هفتگی
دو فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» و «پارادایس» در هفته گذشته توانستند همچنان در جایگاه اول و دوم گیشه باقی بمانند، این در حالیست که سایر فیلمها فاصله زیادی با این دو فیلم دارند و تنها «قانون مورفی» ساخته رامبد جوان که به تازگی حضورش در سینمای سرگروه به پایان رسیده است، بیشتر از این دو فیلم در زمستان فروش داشته است.
«آشغال های دوست داشتنی» تا به امروز توانسته از مرز سه میلیارد تومان فروش گذر کرده و به نظر می رسد با وجود آنکه تا پایان سال رقیب جدی نخواهد داشت، صدرنشینی گیشه را برای خود دو قبضه کند.
«پارادایس» ساخته عطشانی نیز در طی این روزها پس از فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در رتبه دوم گیشه قرار دارد، رقابت این دو فیلم در فروش کل نیز این روزها بسیار حساس شده است و امید می رود که این رقابت به اکران سینما تا پایان سال شور و حرارت خاصی ببخشد.

«پارادایس» تا به امروز توانسته رکورد فروش بیش از چهار میلیارد تومان را به نام خود ثبت کند و با وجود آنکه این فیلم آرام آرام به روزهای پایانی اکرانش نزدیک خواهد شد اما به نظر می رسد روند صعودی خود را در گیشه تا پایان اکران حفظ کند.
سایر فیلمها و عملکردشان در گیشه/ دو اثری که خود را بالا کشیدند
فیلم سینمایی «هت تریک» ساخته رامتین لوافی و «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی از هفته گذشته به روند ناامید کننده خود در اکران پایان داده و سیر صعودی را آغاز کرده بودند، این هفته نیز به این رویه در اکران ادامه دادند.
فیلم لوافی توانست این هفته از مرز یک میلیارد تومان فروش عبور کرده و به باشگاه میلیاردیهای سینمای ایران بپیوندد. «جن زیبا» نیز با وجود آنکه هنوز نتوانسته آن انتظار مدنظر سازندگانش را برآورده کند اما هفته نسبتا رضایت بخشی را دنبال کرد و این هفته به فروش ۹۲۰ میلیون تومانی رسید.

دو فیلم «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری نسبت به هفته گذشته فروش کمتری داشتند اما سیر صعودی خود را قطع نکرده و به ترتیب رکورد فروش ۲۹۰ و ۳۷۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند.
فیلمهایی که همچنان نمی فروشند
از میان فیلم های روی پرده، فیلم سینمایی «ترانه» ساخته مهدی صاحبی، «قرارمون پارک شهر» اثر فلورا سام و «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی همچنان شرایط ناامید کننده ای در گیشه دارند و نتوانستند عملکرد مثبتی در جهت جلب نظر مخاطبان سینما داشته باشند.
این سه فیلم به ترتیب تا به امروز ۲۷۰، ۲۰ و ۸۰ میلیون تومان فروش داشته اند و علت میزان بیشتر فروش فیلم «ترانه» مدت زمان بیشتری است که روی پرده رفته است.
«بهشت گمشده» اثر حمید سلیمیان و «دایان» به کارگردانی بهروز نورانیپور دو فیلمی که هفته گذشته به نمایش درآمدن در دو هفته اول اکران نتوانستند در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده و به فروش قابل قبولی دست پیدا کنند. این دو فیلم در این هفته به ترتیب ۲۵ و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشتند.
در ادامه جدول فروش فیلم های روی پرده را تا روز جمعه ۱۷ اسفند مشاهده می کنید.
|
نام فیلم |
مدت اکران |
میزان فروش |
|
قانون مورفی |
۶۵ روز |
۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون |
|
پارادایس |
۴۴ روز |
چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان |
|
آشغالهای دوست داشتنی |
۲۳ روز |
۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان |
|
تخته گاز |
۵۸ روز |
دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان |
|
هت تریک |
۲۳ روز |
یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان |
|
جن زیبا |
۲۳ روز |
۹۲۰ میلیون تومان |
|
ترانه |
۴۴ روز |
۲۷۰ میلیون تومان |
|
ماموریت غیرممکن |
۲۳ روز |
۳۷۰ میلیون تومان |
|
سوتفاهم |
۲۳ روز |
۲۹۰ میلیون تومان |
|
ضربه فنی |
۲۳ روز |
۸۰ میلیون تومان |
|
بهشت گمشده |
۹ روز |
۲۵ میلیون تومان |
|
قرارمون پارک شهر |
۲۳ روز |
۲۰ میلیون تومان |
|
دایان |
۹ روز |
یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- سینما با چند فیلم اکران نشده به استقبال نوروز میرود؟
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- بررسی آمار فروش فیلمها؛ آیا بلیت نیم بها گیشه سینما را نجات میدهد؟
- معاون نظارت و ارزشیابی خبر داد/ فیلمهای توقیف شده نمیتوانند آنلاین هم اکران شوند
- «شب نشینی»؛ سریالی دیگر از مهران مدیری مجوز ساخت گرفت
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
- شکست «دختر شیطان» در گیشه، «ما همه باهم هستیم» در اوج/ گزارش فروش هفتگی سینما
- زمان اکران «زهرمار» جواد رضویان مشخص شد
- انتقاد نوید محمدزاده از وضعیت اکران فیلم «سرخپوست»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





