تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2926

غلامرضا غلامیبه رغم تلاش‌های علی اصغر‌پورمحمدی معاون سیما برای بر حذف برنامه سینمایی شبکه چهار و رویکرد جدید شبکه سه برای اجرای برنامه «هفت» با حضور بهروز افخمی، غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار مقدمات برنامه «نقد۴»
با اجرای اکبر عالمی را فراهم می‌کند.

اکبر عالمی درباره برنامه «نقد ۴» که قرار است یک شب در هفته به نقد سینما در شبکه چهار سیما بپردازد، گفت: این برنامه هنوز در مرحله مقدماتی است و ما شاید حدود ۱۰ درصد طراحی اولیه آن را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: تهیه کنندگی این برنامه را علی سلیمانی بر عهده دارد و قرار است چهارشنبه ها روی آنتن برود، البته هنوز جزییات آن به طور کامل مشخص نشده است. بخشی از این برنامه به سینمای ایران خواهد پرداخت که در آن هم فیلم های در حال اکران بررسی خواهد شد و هم به فیلم های ماندگار سینمای ایران می‌پردازیم و احتمالا در بخشی از برنامه هم به نقد آثار تلویزیونی و سریال ها اختصاص دارد.

مجری برنامه نقد سینمایی شبکه چهار با نام «نقد ۴» درباره نقد آثار سینمایی در این برنامه عنوان کرد: فکر می کنم اگر قرار باشد درباره آثار ماندگار سینمای ایران صحبت کنیم بهتر است کارگردانان این آثار هم حضور داشته باشند. نقد فلیم های در حال اکران هم باید با استدلال همراه باشد تا صحبت کردن درباره یک فیلم تجزیه و تحلیل کاملی شود.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه این برنامه به صورت مستقیم از شبکه چهار روی آنتن می رود، توضیح داد: این فرم از برنامه هیجان بیشتری دارد و از امتیازهای بیشتری هم برخوردار است.

وی همچنین به حضور کارشناسان مختلف در برنامه اشاره و بیان کرد: ما در بخش کارشناسی برنامه از مهمانان مختلفی دعوت می کنیم که صاحب نظر هستند و علاوه بر منتقدان از استادان حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخی و… نیز دعوت خواهیم کرد. به هرحال یک برنامه سینمایی باید چند وجهی باشد و این مضحک است که مجری بخواهد درباره همه موضوعات اظهارنظر کند. مجری همیشه باید مخاطبان را در ارتفاع بالاتری از برنامه ببیند و با این نگاه برنامه را اجرا کند.

عالمی در پایان بیان کرد: باید توجه داشت که هر برنامه ای مخاطبانی از قشرهای گوناگون دارد و من معتقد هستم که تنها به عنوان یک معلم حرف می زنم و باید بتوانیم در برنامه ها با توجه به مخاطب به شکلی کار کنیم که تماشاگر ما را انتخاب کند و از طرفی هم بتوانیم سطح سلیقه مخاطب را ارتقا دهیم.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها