تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۰:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 167941

 سینماسینما: محدثه واعظی پور در روزنامه ایران نوشت :

پدیده بازیگری دهه نود سینمای ایران که با یکی از متفاوت ترین فیلم های سی و چهارمین جشنواره فجر به عنوان چهره ای تازه وارد به سینما معرفی شد، امسال و در چهلمین جشنواره فیلم فجر با نخستین اثر سینمایی اش به عنوان کارگردان در بخش مسابقه حضور دارد. هادی حجازی فر برآمده از تئاتر، در نگاه اول ویژگی های ستاره های پرفروش سینمای این سال ها را ندارد، اما نه فقط به یمن بازی در فیلم های محمدحسین مهدویان (که به دلایل مختلف به آنها توجه شده) بیشتر بواسطه کیفیت بازی و حضورش در این سینماست که به شهرت و محبوبیت رسیده و از بازیگرانی است که وسوسه تماشای بازی اش در هر فیلمی، در قلب سینمادوستان وجود دارد. او بازیگر پرکار سال های اخیر بوده و اغلب تجربه گری هایش نتایجی قابل قبول داشته و گاهی به تنها نقطه قوت بعضی فیلم ها تبدیل شده است. این روزها می توان نقش آفرینی متفاوت او را در فیلم پربازیگر «بی همه چیز» (محسن قرایی) دید و از آن لذت برد.

حجازی فر، هفته های اخیر با چالشی بزرگ روبه رو بوده و تا لحظه نوشتن این یادداشت از این ورطه سربلند بیرون آمده است. تجربه همکاری مشترک او و نیکی کریمی در «آتابای» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، تحسین و ستایش ها را نثار تیم سازنده و کارگردان فیلم کرد. کریمی در بهترین فیلمش تا امروز، اگرچه به مولفه های مورد علاقه خود در سینما وفادار مانده، اما وارد حیطه ای شده که به نظر می رسد نقش و تاثیر حضور و همکاری حجازی فر در آن به وضوح قابل رویت است. خارج شدن از شهر و رفتن به سمت اقلیمی تازه و ساختن فیلم به زبان ترکی (اقلیم و زبان حجازی فر) آشکارترین علائم و نشانه های این حضور است. ضمن اینکه بازی حجازی فر در نقش اصلی فیلم از نقاط قوت آن است. حالا و در اکران عمومی، کارگردان در گفت و گوهایش سعی دارد این نقش و حضور را نادیده بگیرد، دلایل این اختلاف هر چه باشد، رویکرد حجازی فر در پاسخ ندادن و پرهیز از ورود به معرکه در کارنامه حرفه ای او یک نقطه روشن محسوب می شود.

حجازی فر سال گذشته مشغول ساخت سریال عاشورا بود و امسال نسخه سینمایی این سریال را با نام «موقعیت مهدی» به جشنواره فرستاده است. با این فیلم، او که سابقه کارگردانی در تئاتر را دارد، وارد حیطه کارگردانی سینما هم می شود و این آغاز فصلی تازه برای بازیگری است که یکی از بهترین های سینمای ایران در یک دهه گذشته بوده است. نکته جالب اینکه محمد حسین مهدویان دوست و کشف کننده این استعداد هم امسال با فیلم «مرد بازنده» در بخش مسابقه حضور دارد. در غیبت بسیاری از چهره های شاخص فیلمسازی، رقابت این دو رفیق از جذابیت های چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

کارگردان: هادی حجازی فر

نویسندگان: ابراهیم امینی و هادی حجازی فر

تهیه کننده : حبیب الله والی نژاد

بازیگران: هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، معصومه ربانی نیا، وحیدآقاپور، روح الله زمانی

مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچکترش حمید می خواهد علی رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و کنار او باشد. حمید می پذیرد و همراه می شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها