مریم بحرالعلومی با فیلم «قطع فوری» در ششمین جشنواره بینالمللی فیلمسازان زن کشور ترکیه با آثار هشت کارگردان زن از کشورهای مختلف جهان رقابت میکند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیهکنندگی مریم بحرالعلومی، در ششمین جشنواره بینالمللی فیلمسازان زن کشور ترکیه به لیست نهایی حلقه فیلم طلایی (International Gold Reel) راه یافته و برای دریافت این جایزه با آثار هشت کارگردان زن از کشورهای کانادا، ایتالیا، نیجریه، تانزانیا، لبنان، هند، آلمان و ترکیه رقابت میکند.
فیلمنامه این فیلم سینمایی که محصول مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم است، بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی، توسط او به صورت مشترک با لیلا نیکزاد به نگارش درآمده و قصهای عاشقانه از شبی کرونایی را روایت میکند که زمین لرزهای پنج ریشتری، تهران را میلرزاند.
جشنواره بینالمللی فیلمسازان زن (IWFFT) توسط انجمن کارگردانان زن کشور ترکیه از ۱۶ تا ۲۱ اسفند (۷ تا ۱۲ مارس) برگزار میشود و روز هشتم مارس همزمان با گرامیداشت روز جهانی زن، برای فعالیت این رویداد سالانه در شهر ازمیر، سومین شهر پر جمعیت ترکیه در نظر گرفته شده است.
با آغاز سال ۲۰۲۳، این دومین حضور جهانی «قطع فوری» پس از درخشش در بیستویکمین جشنواره فیلم داکا بهشمار میرود. پخش بینالمللی این فیلم بر عهده کمپانی ۷th Art films به مدیریت علیرضا شاهرخی است.
بازیگران «قطع فوری» عبارتند از: سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیانارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالیپور، علی یعقوبی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، خشایار بحرالعلومی، آرمان درویشملا، گلبرگ محمدی، رامینا حسینی و روشنک عجمیان، با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغیپور، با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقشآفرینی جاودانه علی انصاریان.
مدیر فیلمبرداری: آرش خلاقدوست، مدیران صدابرداری: ارسلان کیانارثی و اردلان کیانارثی، طراحی و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوینژاد، آهنگساز: یوگنی گرینکو، تدوین: محمدحسین کشاورز و مریم بحرالعلومی، طراح چهرهپردازی: مهدیه اعرابی، طراح صحنه: علی اسماعیلی، طراح لباس: مریم بحرالعلومی، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: کتایون درخشان، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، اصلاح رنگ و نور: سامان مجدوفایی و آرش کاظمزاده، عکس: علی یعقوبی، مشاور رسانهای و تبلیغات: مریم قربانینیا، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، مجری طرح و جانشین تولید: علیرضا کیانارثی دیگر عوامل سازنده این فیلم هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تابستانی که برف آمد» بهترین فیلم جشنواره لهستانی شد
- «تابستانی که برف آمد» در چهار رشته نامزد جایزه شد
- در آستانه اکران؛ پوستر «تابستانی که برف آمد» منتشر شد
- «تابستانی که برف آمد» بزودی اکران میشود
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- مریم بحرالعلومی داور جشنواره بینالمللی فیلمسازان زن شد
- تقدیر جشنواره ایتالیایی از فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد»
- رقابت «تابستانی که برف آمد» در جشنواره مشترک اسپانیا و انگلیس
- مریم بحرالعلومی داور ایمجین ایندیای اسپانیا شد
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اکران آنلاین «قطع فوری» تمدید شد
- «شهربانو» بهترین فیلم جشنواره کانادا شد
- چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی هیأت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه
- «شهربانو» بهترین فیلم جشنواره بالیوودی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





