۶ اثر در بخش مستند هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا برای دریافت جایزه با هم رقابت میکنند.
به گزارش سینماسینما، مستند سینمایی «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کورش عطایی نماینده ایران در اسکار، «فریاد رو به باد» به کارگردانی سیاوش جمالی، عطا مهراد، مثل «اسمم پگاه» به کارگردانی سودابه بیضایی، «خرامان» به کارگردانی آرش اسحاقی، «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و «دیدن و بودن» به کارگردانی علی شیلاندری در این دوره برای کسب تندیس غزال طلایی رقابت میکنند.
مهرداد اسکویی فیلم های این بخش را انتخاب کرده است.
هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه امسال با دبیری امین پلنگی در سینما پالاس سیدنی و در سه بخش رقابتی فیلم بلند داستانی، کوتاه و مستند برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دهمین دوره جشنواره جهانی فیلم پارسی برگزار نمیشود/ نمایش ویژه «قهرمان»
- روایت یا راوی؟/ درباره «در جستجوی فریده»
- گفتوگو با الین فریده کونینگ شخصیت اصلی «در جستجوی فریده»/ از ایرانی بودنم لذت می برم
- جایزه اصلی جشنواره جهانی فیلم پارسی به “هفت و نیم” رسید
- «در جستجوی فریده» در دو بخش اسکار حضور دارد
- تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره «اوهای» به «کلاس رانندگی» رسید
- «دارکوب» بهترین فیلم جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو شد
- «آسک» بهترین فیلم جشنواره زعفران طلایی شد/ جایزه ۱۵ هزار لیری
- نسخه کامل گپ و گفت کیوان کثیریان با امیر پوریا در برنامه اتاق روشن درباره مستند «در جستجوی فریده» و انتخاب آن برای اسکار
- «اوسیا» به ۲ جشنواره اروپایی میرود
- «در جستجوی فریده» بهترین فیلم مستند جشنواره زنان هرات
- فارابی درباره حواشی انتخاب نماینده ایران در اسکار توضیح داد
- سانسهای فوقالعاده «درجستجوی فریده» در موزه سینما
- اکران ویژه در جستجوی فریده / گزارش تصویری
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت بهمن قبادی درباره معرفی نماینده ایران به اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





