
فیلمهای ایرانی و خارجی بخش مستند چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد، ۲۱ مستند ایرانی و ۱۸ مستند خارجی به بخش مسابقه ی بین الملل راه یافتند.
فیلم های مستند خارجی این بخش به شرح زیر است:
آموزش برای زندگی و صلح، ثابت، اگر می توانستم انتخاب کنم، اگر مرا ترک کنی، کرانتیشالا: مدرسه ی انقلابی، گوش کنید، زندگی با سیلاب: با چالش فردا روبهرو شوید، رسول پور: ناممکن ممکن است، نقّاشیهای جنگ: تهاجم در چشم کودکان، امروز روز عروسی من نیست: فیلمی درباره ی ازدواج کودکان، هِلو سلام، حالا دنیا چطور به نظر می رسد، من کفاشم، جوجه هایی برای کیمارو، نمایش مانسون، بچه های رنگین کمان: تصویر الیکا، مداد برف و علف، و بدون ما هرگز.
این آثار از کشورهای مکزیک، سنگاپور، صربستان، هلند، بنگلادش، پاکستان، اندونزی، هند، ایالات متحده آمریکا، مولداوی، بلژیک، اسپانیا و آلمان حضور خواهند داشت.
از ایران، ۲۱ فیلم مستند زیر در بخش مسابقهی بین الملل جشنواره ی رشد با فیلم های خارجی به رقابت می پردازند: آثار عجم (حسن نقاشی)، ارتباط با کودک مبتلا به اوتیسم (ایمان حمیدی)، افسونگر افسانه ای (محبوبه طبایی عقدایی)، ایراکو (هاشم کریمی)، ایران عالی است (شهریار عظیمی) بخت سپید (رضا محمدپور)، بیش فعالی (ایمان حمیدی)، جاده های برفی (هایده مرادی)، جندی شاپور (سودابه محاوری)، دشت سوزان (شهریار عظیمی)، دوستان سیار (امین قدمی)، دهقان فداکار (سامان مرادحسینی)، دهکهان؛ سیاره ی ما (امین قدمی)، رزم آرا؛ یک دوسیه ی مسکوت (سیداحسان عمادی)، روسری های سرگردان (مسعود کارگر)، سوگ سکوت (بهنام نجم الدین)، صدای پای دیو (جمال اسکویی)، عروسک کوکی نیستیم (امیر منیری)، فصل بادهای گرم (حسین ریگی)، جعبه ی پاندورا (شهاب الدین شایگان) و قمار چهارگزینه ای (عباس رحیمی)،
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد را از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





