تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۶:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 147468

سینماسینما، محمد تاجیک: امیر حسن چهل‌تن نویسنده و داستان نویس ایرانی در داستان تهران شهر بی آسمان روایت یک جاهل با نام کرامت را بازگو می کند.

کرامت که از عاشقان فیلم قیصر است به سه بازیگر معروف سینما علاقه بسیاری دارد‌؛ فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی.

بخشهایی از کتاب تهران شهر بی آسمان امیر حسن چهلتن که از زبان کرامت شخصیت اصلی این کتاب بازگو می شود و در ستایش از فردین و ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی است، را بخوانید:

(کرامت) فردین را دوست داشت. بخصوص وقتی گوشه سفره پیاز را با مشت می شکست و یا وقتی به یک چشم به هم زدن ته بادیه تیلیت را بالا می آورد. وقتی برای یک بی ناموسی کافه را به هم می ریخت و آخر سر هم کتش را در می آورد و به سمت زن پرت می کرد و نگاه به دیوار می گفت آبجی خودتو بپوشون …بی هوا بلند می شد، می ایستاد و کف می زد.

مخلص ناصر ملک مطیعی بود، جلوی آیینه مثل او اخم می کرد، ابروها آی با کلاه بود. هر زنی را که دم دستش بود آبجی صدا می زد و حتی می گفت: مرد بی غیرتت خونه نبود که جلوی چشم این همه نامحرم به خاطر یک نون سنگک اومدی زیر گذر؟

از معرفت بهروز وثوقی کیف می کرد، فقط به نظرش کمی بته مرده می رسید. می گفت طفلک هیکل ندارد. یک ماه بسپرنش به من پروارش می کنم. با این همه به خاطر غیرتی که تو فیلم قیصر از خودش نشون داده بود، یک ناز شست دبش پیش کرامت داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها