حبیب رضایی با حضور در برنامه «۳۵» از خاطرات دوران کودکی خود گفت و درباره بازیگری و بازیگردانی در سینمای ایران توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، برنامه اینترنتی «۳۵» با اجرای فریدون جیرانی که شامگاه چهارشنبه ۱۷ آذرماه در دسترس مخاطبان قرار گرفت، میزبان حبیب رضایی، بازیگر سینمای ایران بود.
رضایی ابتدای گفتوگو درباره خود گفت: «من متولد سال ۱۳۴۷ در منطقه یوسف آباد هستم. همه خانواده ما پزشک هستند و من بچه ناخلفشان بودم و پزشک نشدم.»
او درباره شروع کار خود در عرصه سینما توضیح داد: «من با نوشتن نمایشنامه تئاتر در دوره دبیرستان شروع کردم و در دانشگاه با اتود زدن آشنا شدم. سپس در سال ۷۳ اولین تجربه بازیگریام در یک تئاتر آماتور دانشجویی شکل گرفت. در سال ۷۴ من به آموزشگاه آقای تارخ رفتم، نکته جالب این است که من بار اول قبول نشدم و در تست بعدی با آقای کرامتی قبول شدم و در سال ۷۵ هم برای بازی در «خانه سبز» انتخاب شدم.»
رضایی درباره تجربه همکاری با خسرو شکیبایی گفت: «خیلی تجربه فوق العادهای بود و درسهای بزرگی به من داد.»
این بازیگر درباره برخوردی که با عزت الله انتظامی داشت گفت: «آقای انتظامی به من گفت که تو به اندازه کافی دیوانه هستی، که الان معنایش را میفهمم و او من را به پشت صحنه فیلم «خانه خلوت» برد و آنجا بود که من با دیدن شکوه فیلم و بازیگری آقای انتظامی فهمیدم که به درد این کار میخورم.»
بازیگر فیلم «آژانس شیشهای» درخصوص نحوه حضورش در این فیلم بیان کرد: «توسط آقای پسیانی معرفی شدم، بعد از تست اولیه انتخاب شدم و حضور در کنار آقای پرستویی، کیانیان برایم خیلی هیجان انگیز بود. ادا کردن لهجه مشهدی خیلی برایم سخت بود و آقای کیانیان به شدت به من برای رسیدن به لهجه مناسب نقش کمک کردند.»
او ادامه داد: «آقای پرستویی همه استرس من را به انرژی تبدیل میکرد و او به همراه آقای کیانیان و حاتمیکیا بسیار بر بازیگری من تاثیر گذاشتند. بعد از آن هم در تئاتر با محمدرضا رحمانیان آشنا شدم.»
رضایی در ادامه با اذعان به اینکه دیگر در سینما بازیگردانی نخواهد کرد، گفت: «من اولین بار در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بازیگردانی کردم و دو ادعا در زندگی خود دارم، یک هنرجوی بسیار خوبی هستم و دوم بازیگری را بلد هستم و فرق بازی خوب و بد را میدانم. بازیگردانی در سینما اوضاع خوبی ندارد و همه به چشم یک تکه ناجنس به آن نگاه میکنند.»
این هنرمند درباره بازیگری گفت: «بازیگری پارتی بازی ندارد و هرکس که بد بازی کند خودش حذف میشود، این مسایل باند بازی و غیره در بازیگری معنا ندارد.»
بازیگر فیلم «قدمگاه» درباره نسل جدید بازیگران سینمای ایران بیان کرد: «به نظرم فوق العاده هستند، البته هم خوب دارند و هم بد. بازیهای فیلم «ابد و یک روز» بسیار خوب بودند، همچنین بازی آقای حجازیفر خیلی خوب بود.»
او در پایان با اشاره به دیالوگ خود در فیلم «قصهها» که گفته بود هیج فیلمی هیج وقت در هیچ کمدی باقی نمیماند، گفت: «این نهایت درک بسیار پایین است که فکر میکنند با این کار میتوانند جلوی دیده شدن فیلمها را بگیرند. من خودم فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» را بازی کردم که خیلی کار سختی بود و همچنان این فیلم مهجور مانده است. به نظرم این کمدها جای این فیلمها نیست و این نوع تفکر مختص دوره ما نیست. این فیلمها مانند شعر شاعران حتما ماندگار خواهند شد و دیده میشوند. آقای بیضایی جمله خیلی خوبی در جواب کسی که نمایش او را توقیف کرد، گفت: تو نمیتوانی جلوی طلوع خورشید را بگیری و این نمایش هم یک روزی به روی صحنه میرود.»
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری رضا کیانیان درباره وضعیت استادیوم آزادی
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- نکوداشت «عزت الله انتظامی» در موزه سینما
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟