حبیب رضایی با حضور در برنامه «۳۵» از خاطرات دوران کودکی خود گفت و درباره بازیگری و بازیگردانی در سینمای ایران توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، برنامه اینترنتی «۳۵» با اجرای فریدون جیرانی که شامگاه چهارشنبه ۱۷ آذرماه در دسترس مخاطبان قرار گرفت، میزبان حبیب رضایی، بازیگر سینمای ایران بود.
رضایی ابتدای گفتوگو درباره خود گفت: «من متولد سال ۱۳۴۷ در منطقه یوسف آباد هستم. همه خانواده ما پزشک هستند و من بچه ناخلفشان بودم و پزشک نشدم.»
او درباره شروع کار خود در عرصه سینما توضیح داد: «من با نوشتن نمایشنامه تئاتر در دوره دبیرستان شروع کردم و در دانشگاه با اتود زدن آشنا شدم. سپس در سال ۷۳ اولین تجربه بازیگریام در یک تئاتر آماتور دانشجویی شکل گرفت. در سال ۷۴ من به آموزشگاه آقای تارخ رفتم، نکته جالب این است که من بار اول قبول نشدم و در تست بعدی با آقای کرامتی قبول شدم و در سال ۷۵ هم برای بازی در «خانه سبز» انتخاب شدم.»
رضایی درباره تجربه همکاری با خسرو شکیبایی گفت: «خیلی تجربه فوق العادهای بود و درسهای بزرگی به من داد.»
این بازیگر درباره برخوردی که با عزت الله انتظامی داشت گفت: «آقای انتظامی به من گفت که تو به اندازه کافی دیوانه هستی، که الان معنایش را میفهمم و او من را به پشت صحنه فیلم «خانه خلوت» برد و آنجا بود که من با دیدن شکوه فیلم و بازیگری آقای انتظامی فهمیدم که به درد این کار میخورم.»
بازیگر فیلم «آژانس شیشهای» درخصوص نحوه حضورش در این فیلم بیان کرد: «توسط آقای پسیانی معرفی شدم، بعد از تست اولیه انتخاب شدم و حضور در کنار آقای پرستویی، کیانیان برایم خیلی هیجان انگیز بود. ادا کردن لهجه مشهدی خیلی برایم سخت بود و آقای کیانیان به شدت به من برای رسیدن به لهجه مناسب نقش کمک کردند.»
او ادامه داد: «آقای پرستویی همه استرس من را به انرژی تبدیل میکرد و او به همراه آقای کیانیان و حاتمیکیا بسیار بر بازیگری من تاثیر گذاشتند. بعد از آن هم در تئاتر با محمدرضا رحمانیان آشنا شدم.»
رضایی در ادامه با اذعان به اینکه دیگر در سینما بازیگردانی نخواهد کرد، گفت: «من اولین بار در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بازیگردانی کردم و دو ادعا در زندگی خود دارم، یک هنرجوی بسیار خوبی هستم و دوم بازیگری را بلد هستم و فرق بازی خوب و بد را میدانم. بازیگردانی در سینما اوضاع خوبی ندارد و همه به چشم یک تکه ناجنس به آن نگاه میکنند.»
این هنرمند درباره بازیگری گفت: «بازیگری پارتی بازی ندارد و هرکس که بد بازی کند خودش حذف میشود، این مسایل باند بازی و غیره در بازیگری معنا ندارد.»
بازیگر فیلم «قدمگاه» درباره نسل جدید بازیگران سینمای ایران بیان کرد: «به نظرم فوق العاده هستند، البته هم خوب دارند و هم بد. بازیهای فیلم «ابد و یک روز» بسیار خوب بودند، همچنین بازی آقای حجازیفر خیلی خوب بود.»
او در پایان با اشاره به دیالوگ خود در فیلم «قصهها» که گفته بود هیج فیلمی هیج وقت در هیچ کمدی باقی نمیماند، گفت: «این نهایت درک بسیار پایین است که فکر میکنند با این کار میتوانند جلوی دیده شدن فیلمها را بگیرند. من خودم فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» را بازی کردم که خیلی کار سختی بود و همچنان این فیلم مهجور مانده است. به نظرم این کمدها جای این فیلمها نیست و این نوع تفکر مختص دوره ما نیست. این فیلمها مانند شعر شاعران حتما ماندگار خواهند شد و دیده میشوند. آقای بیضایی جمله خیلی خوبی در جواب کسی که نمایش او را توقیف کرد، گفت: تو نمیتوانی جلوی طلوع خورشید را بگیری و این نمایش هم یک روزی به روی صحنه میرود.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- نکوداشت «عزت الله انتظامی» در موزه سینما
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه