عزت الله ضرغامی در بخشهایی از گفت وگوی خود با سازندگی حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ،ضرغامی گفته :اقداماتی که بهخصوص من در سالهای اول و دوم انجام دادم آن قدر متفاوت بود که آقای خاتمی بارها در جلسات تحسین میکرد و دیگر آقایانی که با آنها در دولت بودیم سوال میکردند چرا قبل از شما این کارها انجام نمیشد. مثلا وقتی من بسیاری از محدودیتهایی که برای آرشیو صداوسیما وجود داشت را برداشتم و از همان هفتههای اول بسیاری از تصاویری را که مربوط به دولت موقت و شخصیتهای سیاسی اوایل انقلاب بود و در سالهای قبل حذف شده بودند، نمایش دادم بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ تا جایی که سیدحسن خمینی به من گفت در عکسی که امام از بالای پلکان هواپیما پایین میآید در گذشته هر سال یک نفر از شخصیتها حذف میشد و اگر شما نمیآمدید به آنجا میرسید که در نهایت فقط خلبان هواپیما و خود امام باقی میماندند اما شما که آمدید همه اینها را به عنوان نماد زنده کردید و اجازه دادید مردم تصاویر شخصیتهای دولت موقت، جلسات، سخنرانیها، تظاهرات مارکسیستها و… را ببینند. شاید نماد این اقدام دفاعیات خسرو گلسرخی بود که پخش آن برای عدهای خیلی سخت بود که چطور دفاعیاتی را که یک مارکسیست انجام داده، با همان ادبیات پخش میکنیم. باز شدن درهای آرشیو صداوسیما بر آنتن صداوسیما و در هم شکستن خطوط قرمز خودساخته، خدمت بزرگی به انقلاب، مردم و خود صداوسیما بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک بازیگر و چندین صدا؛ عزتالله انتظامی و فیلم سینمایی «کمالالملک» در بیست و چهارمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- تسویه حساب نسلی که دیده و شنیده نشد
- چرا ضرغامی زمانی که رئیس صداوسیما بود با افراد مختلف صبحانه نمیخورد؟
- ضرغامی: رهبری سریال جومونگ را دیدند و درباره ویژگیهای حماسی آن رهنمودهایی داشتند
- واکنش ضرغامی به جایزه جعفر پناهی در کن
- ضر غامی :بزرگترین حامی من در سینما آقای هاشمی بود
- واکنش جالب ضرغامی به ماجرای پخش نشدن برنامه ناصر ملک مطیعی در تلویزیون
- روایت عزت الله ضرغامی از تمجید مقام معظم رهبری از سریال کیانوش عیاری
- ضرغامی: تعداد کارت قرمزهایی که از نهادهای امنیتی گرفتهام از دستم در رفته است
- ضرغامی پس از ۳ سال از دوران ریاستش گفت/ رکورد ۱۰ سال و نیمه را حفظ کردم
- دفاع جالب ضرغامی از تایتانیک/این فیلم پاسخی به مدعیان برابری جنسی است!
- ضرغامی: حاضر بودم ۵۰ میلیون تومان به کیارستمی بپردازم، اما او قبول نکرد
- چرا پیمان قاسم خانی در تلویزیون ممنوع الکار است؟
- پیشنهاد ضرغامی برای استفاده از آباژور در مناظره های تلویزیونی/طنز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





