
کمال تبریزی که در سال ۸۴ فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ساخته است در جدید ترین شماره همشهری جوان گفت وگویی با گلاویژ نادری و وحید سعیدی کرده و در این مصاحبه حرفهای جالبی درباره ساخت این فیلم زده است.
به گزارش سینماسینما ،مهمترین بخشهای مصاحبه کمال تبریزی به شرح زیر است :
+تقریبا دوماه قبل از انتخابات در جریان ساخت آن قرار گرفتم . قبل از آن اصلا با آقای هاشمی از نزدیک آشنایی نداشتم . آقای محمدی به عنوان تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت چنین پیشنهادی شده .
+از موقعی که می خواستیم پروژه را شروع کنیم تقریبا می توانم بگویم ایشان در کارما دخالتی نکردند . تنها درباره متن فیلم نظر می دادند . کاملا تسلیم بودند یعنی می گفتند هرکاری دوست دارید انجام دهید . فقط درباره متنی که قرار بود خودشان بخوانند طبیعتا اصلاحاتی انجام دادند.
+{وقتی طرح فیلم شکل گرفت کسی با آن مخالفتی نکرد ؟}خانم آقای هاشمی خیلی مخالفت می کردند و می گفتند فیلم را اینطوری نسازید چون آقای هاشمی کوچک می شود.
+خانم آقای هاشمی نمی دانستند که ما چه کار می کنیم . بعد که فیلم را دیدندحالشان بد شد . می گفتند که این چیست که شما ساختید ؟آقای هاشمی را خیلی معمولی کردید!البته همسر ایشان راست می گفتند . ما اصلا قصد مان این بود که این کار را بکنیم . چون می خواستیم بگوییم این آدمی است که می تواند عضوی از آحاد مردم جامعه بشود.
+{خود آقای هاشمی چه نظری درباره فیلم داشتند ؟}خودشان را سپرده بودند به تیمی که این کار را انجام می داد و این مثبت ترین ویژگی ایشان بود.
+ما کلا سینمایی با این فیلم برخورد کردیم .
+{درباره نریشن فیلم بیشتر توضیح می دهید . چطور آقای هاشمی را راضی کردید که با لحنی متفاوت حرف بزنند؟}آقای هاشمی فرم خاصی صحبت می کردند و ما به ایشان توضیح دادیم که این شکل باید درونی باشد و نباید مثل سخنرانی پشت تریبون نماز جمعه جملات را اداکنند . یادم هست یک بار برای ایشان توضیح دادیم که این متن را باید این طور بگویید و ایشان در همان بار اول به خوبی جملات را بیان کردند.
+ما مثل دیگر فیلمهای تبلیغاتی انتخاباتی که معمولا سعی می کنند شور و هیجان ایجاد کنند و بعد حالت اسطوره ای و حماسی به آن نامزد بدهند ،عمل نکردیم .
+بعد از ساخت فیلم آقای هاشمی ،ارتباط ما با آقای هاشمی ،به طور جدی ادامه پیدا نکرد . اما بعدها برای ساخت فیلم پاداش با ایشان تماس گرفتیم . چون باید به عربستان می رفتیم و نیاز به همکاری داشتیم . از این طریق امکاناتی را برایمان فراهم کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- خودزنی به سبک تلویزیون/ درباره نحوه پخش سریال «سرزمین مادری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





