جوایز سالانه حلقه منتقدین لندن، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی سال را به فیلم مکزیکی «روما» داد اما بیشترین جوایز درنهایت به فیلم انگلیسی «محبوب» رسید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، «روما» که حضور بسیار موفقی در جوایز سینمایی امسال داشته است، ابتدا قرار بود در جشنواره کن ۲۰۱۸ رونمایی شود اما به سبب اختلافات میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس در نهایت در جشنواره ونیز سال گذشته برای نخستین بار به روی پرده رفت و توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.
«کوارون» که ساخت فیلم معروف «هری پاتر و زندانی آزکابان» و همچنین درام فضایی برنده اسکار «جاذبه» را در کارنامه سینمایی دارد، عنوان کرده که فیلم جدیدش «روما» تا حد زیادی بر اساس زندگینامه خودش نوشته شده است و درباره بزرگشدن او در منطقه «روما» در حومه شهر مکزیکوسیتی است.
این فیلم که نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ است در سایر بخشهای اسکار نیز از شانسهای اصلی کسب جایزه محسوب میشود.
اما فیلم «محبوب» به کارگردانی «یورگس لانتیموس» با ادامه حضور درخشان خود در فصل جوایز سینمایی، چهار جایزه بهترین بازیگر زن (اولیویا کلمن)، بازیگر نقش مکمل زن (ریچا وایس)، بهترین فیلمنامه و همچنین جایزه بهترین فیلم بریتانیایی سال را از جوایز سالانه حلقه منتقدان نیویورک کسب کرد.
در سایر شاخهها، «اتان هاوک» برای فیلم «اولین اصلاح شده» برنده جایزه بهترین بازیگرد مرد نام گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به «ریچارد ای. گرانت» برای بازی در فیلم «هرگز میتوانی مرا ببخشی؟» رسید.
فیلم لهستانی «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» نیز دو جایزه بهترین فیلم خارجی سال و همچنین جایزه دستاورد فنی را برای فیلمبرداری «لوکاس زال» از جوایز منتقدان لندن دریافت کرد.
«آنیس وارد» سینماگر کهنهکار فرانسوی برای ساخت فیلم «چهرهها مکانها» جایزه بهترین مستند را به خود اختصاص داد و «پدرو آلمادوار» نیز طبق اعلام پیشین، جایزه دستاورد سینمایی را از منتقدان لندن دریافت کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





