تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۶:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45467

مستند خونه همزمان با آغاز دوره جدید اکران مستند «خونه» به کارگردانی خدایار قاقانی، در سینماهای گروه هنر و تجربه، پوستر تازه‌‎ این فیلم رونمایی شد.

به گزارش سینماسینما، پوستر این فیلم مستند را «محسن محروقی» طراحی کرده و در آن به نشانه‌هایی چون پروانه‌ها که اشاره به حضور شخصیت‌های مختلف و سقف تالار اصلی عمارت مستوفی الممالک دارد، توجه شده است. همچنین با استفاده از تایپوگرافی نام شخصیت‌های مهمی که در این فیلم حاضر هستند، در نیمی از بال پروانه‌ مشاهده می‌شود.
اکران مستند «خونه» که به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر متوقف شده بود، از فردا در سینماهای گروه هنر و تجربه در شهرستان‌ها(شیراز، بابل، مشهد، کرج و اصفهان) و تهران از سر گرفته می‌شود.
علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت هنر و تجربه مراجعه کنند.
در خلاصه روایت مستند «خونه» آمده است؛ عمارت قدیمی میرزا حسن مستوفی الممالک(از سیاستمداران خوشنام دوره قاجار) بعد از عمر ۱۲۵ ساله‌اش در حوالی گلوبندک تهران، روایت‌های ناگفته‌ای را از وقایع رخ‌داده در خود دارد. «خونه» برای این روایت از خواب بیدار می‌شود و به خواب می‌رود.
آیدین آغداشلو – محمدرضا اصلانی – اشکان امینیان – سیدعبدالله انوار – زنده یاد فریدون حافظی – نصرالله حدادی – ویگن داودی – زنده یاد محمدعلی سپانلو – همایون شهنواز – محمدرضا مدنی – زنده یاد شهین مستوفی الممالک – علی معلم – لیلا معیری – ناصر ملک مطیعی – سیدعلیرضا میرعلینقی – زنده یاد احسان نراقی – جهانگیر هدایت – لوریک ترهوانسیان و امیرهمایون ابراهیمیان(پسر بچه) چهره‌هایی هستند که در این مستند حضور دارند.
عوامل مستند «خونه»؛
طرح، پژوهش، تدوین و کارگردان؛ خدایار قاقانی – مدیر تصویربرداری: داود عباسی(با یادی از شهید سیدمهدی میرافضلی) – صدابردار: ایمان بازیار و عرفان ابراهیمی – صداگذار: عرفان ابراهیمی – مدیر تولید: حمید قاقانی – مدیر تدارکات: میلاد مهرابی – مترجم: زنده یاد پرتو مهتدی – تهیه کننده: خدایار قاقانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها