
روزنامه ال پاییس در نقدی از فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نوشت: فرهادی مثل همه فیلم هایش، داستان دلخراشی را تعریف می کند که چند سال پیش در طول سفری به همراه خانواده به اسپانیا اتفاق افتاد و در آن دخترش با دیدن تصاویر کودکی که ناپدید شده بود ترسید.
به گزارش سینماسینما، روزنامه ال پاییس با اشاره به اینکه منتقدان سینمایی معتقدند که تقریبا همه چیزی که در ایران فیلمبرداری می شود، از لطف (عنایت) خدا برخوردار بوده و امید بزرگی برای بقای سینمای عظیم این کشور هستند، خاطرنشان ساخت که فیلم اصغر فرهادی از بی محتوایی دور است.
این روزنامه افزود: ماهیتی که اثر این خالق قدرتمند، پیچیده و واقعی از خود نشان می دهد، بی نظیر و در هر جایی قابل تشخیص است، از پشت و روی انسانها، از بوالهوسی و شکاف ژرف رفتار انسانها بسته به شرایط آنها، از چیزی وسوسه انگیز و نگران کننده به نام گذشته و هزینه اجتناب ناپذیری که باید پرداخت کرد و اینکه همه افراد به طور همزمان فضایی از نور و تاریکی دارند صحبت می کند.
نشریه مذکور خاطرنشان ساخت: ویژگی و استعداد این هنرمند، از نظر بینالمللی با دو اسکار و جوایز بسیار به رسمیت شناخته شد چیزی که فیلمبرداری را برای او در دنیاها و فضاهای دیگری تسهیل می دهد. کار بی عیب و نقص او ماندگار است، به هر زبانی قابل درک است و از احساسات سخن می گوید.
رسانه اسپانیایی با این یادآوری که داستان فیلم «همه می دانند» در یک روستای مادرید اتفاق می افتد اشاره کرد، فرهادی مثل همه فیلم هایش، داستان دلخراشی را تعریف می کند که چند سال پیش در طول سفری به همراه خانواده به اسپانیا اتفاق افتاد و در آن دخترش با دیدن تصاویر کودکی که ناپدید شده بود ترسید.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





