آخرین فیلم بلند سینمایی مهرداد غفارزاده که محصول مشترک ایران و ژاپن است و از پنج نقطه جهان روایت میشود آماده نمایش شد.
به گزارش سینماسینما آخرین ساخته بلند سینمایی مهرداد غفارزاده فیلم سینمایی «روی خط صفر» است که مراحل تولید آن مدتی در سکوت خبری پیش رفت و حالا آماده نمایش شده است.
این فیلم محصول مشترک ایران و ژاپن و لوکیشنهای آن در ایران، ترکیه، سنگاپور، ژاپن و کنیا است.
فیلمبرداری این اثر به گونهای بوده که مهرداد غفارزاده از ایران به ترکیه و از آنجا به خط استوای کنیا میرود و کارگردان ژاپنی هم از کشورش به سمت سنگاپور و بعد به خط استوای کنیا میرسد.
مهرداد غفارزاده کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید، اکران و دیگر جزئیات «روی خط صفر» گفت: این فیلم به علت وسواس زیادی که بین ما و طرف ژاپنی وجود داشت یکی دو سال در رفت و آمد بود و قریب به دوازده مرتبه تدوین متفاوت انجام شد و شاید به دلیل ساختارش قابلیت این را داشت که بیشتر تدوین شود.

وی افزود: من و کارگردان ژاپنی از دو سوی جهان بدون اینکه از داستان هم با خبر شویم در یک نقطهای که روی خط صفر باشد (خط استوای کنیا) به هم رسیدیم و داستان هایمان با هم تصادف و تلاقی پیدا کرد و آن جا بود که شخصیتهای قصه نیز با هم برخورد کردند.
این کارگردان ادامه داد: زمانی که ما بر اساس قصه فیلم در کنیا با هم برخورد کردیم چند روزی را برای پایان بندی مشترک، اختصاص دادیم و برای این کار نزدیک به دو هفته فیلمبرداری داشتیم.

غفارزاده درباره این فیلم گفت: فیلم سینمایی «روی خط صفر» تجربهای دشوار بود که با هزینهای تقریبا پایین به سبک دادائیسم ساخته شد. نوع ساختار و ایده متفاوت آن میتواند مورد توجه مخاطبان عام و خاص در جهان قرار بگیرد و به ادعای ژاپنیها این نوع ساختار تا کنون تجربه نشده است.
وی درباره پخش این فیلم اظهار کرد: ژاپنیها دست به کار شدند و با پخش کنندگان معتبر جهانی راجع به پخش گسترده آن صحبت کردند ما نیز در ایران با دوستان زیادی صحبت کردیم و مشتاق هستند پخش آن را بر عهده بگیرند.

غفارزاده در پایان عنوان کرد: امیدوارم تب و تاب کرونا در جهان و ایران کمتر شود تا بتوانیم این فیلم را در ایران و جهان و جشنوارهها بدون هیچگونه حاشیه و نگرانی نمایش بدهیم. خیلی تلاش میکنیم که به خوبی دیده شود، چون زحمات فراوانی برای تولید آن کشیده شده است.
گروه بازیگران «روی خط صفر» مهدی احمدی، کاناکو میزوموتو و رامین صدیقی هستند.
عوامل سازنده این فیلم عبارتند از تهیه کنندگان: سودابه خسروی، نائوکو ایشى سه، ایده و طرح ساختار فیلم: مهرداد غفارزاده، فیلمنامه نویسان: مهرداد غفارزاده، یوشیم یشو جیمبو، اکبر روح، کارگردانان: مهرداد غفار زاده، یوشیمیشو جیمبو، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: سیامک مردانه، دستیار دوم کارگردان: نعیم جعفری، منشی صحنه: گل کوشان، مدیر تولید: سید جلیل معتضدى، طراح صحنه و لباس: شیده محمودزاده، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، مدیر فیلمبرداری بخش ایران، ترکیه، آفریقا: محمد فکوری، صدا بردار ایران: مهدی ابراهیم زاده، عکاس: نادر فوقانی، صداگذار: حسین ابوالصدق، آهنگساز:کیاوش صاحب نسق، تدوین: شاهین یارمحمدی، تیتراژ: مهران گل محمدی، امور کامپیوتری: امین انتشاری، لابراتوار: استودیو روشنا، امور بین الملل: علی غیاثوند، سرمایه گذاران: عبدالرضا آصفی، سودابه خسروی، نائوکو ایشى سه.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «روی خط صفر» در هفته فیلم ایران و ژاپن/ «دشت میخواند» در راه ایتالیا
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- بازیگران سریال «آهوی من مارال» بیانیه منتشر کردند/ اعلام برائت از حواشی
- حتی طرفداران سریالهای ترکیهای هم علاقهای به تماشای «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» روی پرده سینما ندارند
- اعلام رای ساترا درباره شباهت سریالهای «آهوی من مارال» و «جیران»
- اولین تصویر از حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه + عکس
- شبنم مقدمی در سریال «آهوی من مارال» به ایفای نقش میپردازد
- سریال «آهوی من مارال»، روایت عشق ناصرالدین شاه به روستازادهای/ آغاز پیشتولید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





