تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4654

ریکی جرویسبازیگر و کمدین بریتانیایی برای چهارمین بار در شش سال اخیر اجرای مراسم جوایز سالانه گلدن گلوب را به عهده دارد.

به گزارش «سینماسینما»، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)، بانی جوایز گلدن گلوب خبر انتخاب ریکی جرویس به عنوان مجری هفتاد و سومین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب را در توئیتر منتشر کرد.

به گزارش ورایتی، جرویس کمتر از یک هفته بعد از معرفی کریس راک به عنوان مجری هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، به عنوان مجری دوره بعدی جوایز گلدن گلوب معرفی شد.

جرویس از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سه سال پیاپی اجرای جوایز گلدن گلوب را به عهده داشت. او سپس جای خود را تینا فی و ایمی پولر داد که در دو دوره گذشته مجری مراسم این جوایز بودند.

ستاره ۵۴ ساله سریال‌های «The Office» و «درک» که یک جایزه گلدن گلوب، دو جایزه امی و چهار جایزه بفتا در کارنامه دارد، بعد از شوخی‌های جنجالی خود در مراسم گلدن گلوب که با واکنش‌های گسترده همراه بود، قسم خورده بود که دیگر اجرای این مراسم را به عهده نگیرد.

با این حال، آخرین اجرای جرویس در جوایز گلدن گلوب با نقدهای مثبت روبرو شد و پخش تلویزیونی مراسم حدود ۱۷ میلیون بیننده داشت. مراسم جوایز گلدن گلوب به طور زنده از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شود.

اسامی نامزدهای هفتاد و سومین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) اعلام می‌شود.

سال گذشته ۱۹٫۳ میلیون نفر در ایالات متحده مراسم هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب را از تلویزیون دیدند که در مقایسه با سال قبل از آن حدود هشت درصد کمتر بود.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شامل حدود ۸۵ خبرنگار و روزنامه‌نگار آزاد است. گلدن گلوب پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی در آمریکاست. گلدن گلوب زمانی یک شاخص مهم برای اسکار بود، اما در سال‌های اخیر متفاوت با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی عمل کرده است.

از ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ در ۸۷ درصد موارد یکی از دو فیلم برنده جایزه اصلی گلدن گلوب جایزه اسکار بهترین فیلم را هم می‌برد. از ۲۰۰۲ تاکنون این درصد خیلی کم شده است. در ۱۰ سال گذشته تنها چهار برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده‌اند، از جمله دو سال پیش که «۱۲ سال بردگی» در گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم درام را برد و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم هم شد. در مورد نامزدها هم انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تا حدی از هم فاصله گرفته‌اند.

هیج‌یک از اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیستند. بنابراین انتخاب‌های آن‌ها لزوماً بازتاب برنده‌های اسکار نیست.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها