تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193694

شروین احمدی مدیر پردیس سینمایی گلدن اسکرین که یک پردیس سینمایی در جنوبی ترین نقطه تهران است با اشاره به اینکه در این پردیس سینمایی فیلم های کمدی طرفداران بیشتری دارد، به «شرق» گفت: «این پردیس سینمایی مخاطبان خاص خودش را دارد. در این سینما هم کمدی طرفداران بیشتری دارد. البته استقبال از فیلم های کمدی باعث نمی شود فیلم های اجتماعی یا هنر و تجربه را اکران نکنیم. با این حال در بین همه شکل فیلمی که اینجا نمایش داده می شود، کمدی اقبال بیشتری دارد».
به گزارش سینماسینما ، او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «قیمت بلیت سینماها در تمام نقاط تهران یکی است. با این تفاوت که عمدتا مخاطبان سینما در جنوب شهر سالن های استاندارد با تصویر، صدا و صندلی های خوب ندارند. در جنوب تهران معمولا سینمای مدرن نمی بینیم، اما در این مدت که میزبان علاقه مندان سینما شدیم، نمودار فروش گیشه صعودی است».
احمدی ادامه داد: «قیمت بلیت سینماها در صورت افزایش، باز برای سینماها سودده نیست. در حال حاضر به جز چند سینما که در فهرست فروش اول کشور هستند، باقی سینماها صرفا کار فرهنگی می کنند. سینماها با این قیمت بلیت نمی توانند خرج و دخلشان را تامین کنند. به همین دلیل باز به دولت وابسته می شوند. اینکه دولت به آنها یارانه ای دهد تا هزینه های سینما را تامین کنند. در نهایت این ارقام فروش بلیت عددی نیست که مجموع آن به سینماداران کمک کند. در همین سینما، علی رغم افزایش قیمت بلیت، هر روز تا ساعت سه تا پنج بعدازظهر نیم بهاست و استقبال از فیلم ها دقیقا به دلیل همین نیم بها بودن بلیت است. باید پذیرفت افزایش قیمت بلیت سینما نسبت به تورمی که در کشور تجربه می کنیم، چیزی نیست. زمانی بلیت شش هزار تومانی می فروختیم و دلار هزار تومان بود. حالا با این تورم حساب کنید که بلیت سینما در حالت واقعی باید چقدر افزایش داشته باشد؟».
احمدی ادامه داد: «سال به سال سینمادار ضرر بیشتری متحمل می شود، درصورتی که سینمادار تجهیزات سالن را به دلار می خرد. قیمت یک پروژکتور معمولی چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است و هر دو سال یک بار نیاز به تعویض دارد. با این هزینه ها افزایش قیمت بلیت ناچیز است».
فرشته فکری از دیگر مدیران سینما هم در صحبت هایش تاکید کرد که با توجه به شرایط اقتصادی منطقه ای که سینما در آن بنا شده تصمیمات دیگری برای فروش بلیت به مخاطبان در نظر گرفته شده است. او افزود: «با اینکه سینما نسبتا تفریح ارزان قیمتی است، بسیاری از مخاطبان ما اولین بار است که قدم به سالن سینما می گذارند، بنا بر شرایط تصمیم گرفتیم دو روز در هفته نیم بها باشیم و در زمان پیک سینما -پنجشنبه و جمعه- ساعات ۹ و ۱۰ شب چهار ردیف بالا از قیمت ۶۰ تا ۸۰ تومان تغییر داده می شود و باقی صندلی ها با بلیت ۶۰ تومانی عرضه می شود. واقعیت این است که دوست نداشتیم در این مجموعه افزایش قیمت بلیت داشته باشیم. ولی برای ادامه حیات سینما و ماندن در فهرست سینماهای مدرن ما هم باید این تغییر قیمت را در گیشه لحاظ کنیم».
او ادامه داد: «با در نظر گرفتن سطح اقتصادی منطقه، تغییراتی در قیمت بلیت اعمال کردیم؛ چراکه در ابتدای تاسیس این سینما مخاطب چندانی نداشتیم، اما به مرور ارتباط مخاطب با سینما شکل گرفت و این روند روز به روز بهتر شده است و دوست نداریم با تغییرات ناگهانی این ارتباط با مخاطب قطع شود».

لینک کوتاه

 

آخرین ها