فیلم کوتاه «سامپو» به هفدهمین جشنواره جهانی فیلم «آنجلیکا» آمریکا و فیلم کوتاه «خو» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا نورمندی پور، به بخش مسابقه سی و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی کورتا راه یافتند.
به گزارش سینماسینما، «سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیهکنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی به نمایندگی از ایران در جشنواره رقابت میکند.
جشنواره «آنجلیکا» به عنوان یک جشنواره منتورینگ شناخته میشود که به ایجاد رویدادهای خلاقانه برای حمایت و تشویق هنرمندان و فیلمسازان میپردازد. این جشنواره بر قدرت فیلم، داستانسرایی و ارتباط هنرمندان با جامعه محلی و جهانی تاکید دارد.
لیندا کیانی، مریم بوبانی، هیلدا کردبچه و حنان عزیزی در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
هفدهمین جشنواره جهانی فیلم «آنجلیکا» آمریکا ۲۱ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۹ مهر تا ۹ آبان) در کالیفرنیا برگزار میشود.
همچنین فیلم کوتاه «خو» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا نورمندی پور و تهیهکنندگی محمدرضا نورمندی پور و لیلا حقانی، در ادامه حضور بینالمللی خود به بخش مسابقه بینالملل سی و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی کورتا در کشور برزیل راه یافت.
جشنواره سینمایی کورتا (curtacinema) یکی از مهمترین رویدادها در نوع خود در آمریکای لاتین است. این جشنواره، ماهیت رقابتی دارد و به اولین جشنواره در برزیل و آمریکای لاتین تبدیل شد که برندگان خود را واجد شرایط رقابت در شاخه فیلم کوتاه اسکار کرده است.
امسال از حدود ۴۶۰۰ اثر دریافتی از ۱۶۰ کشور، ۱۵۸ اثر در بخش ملی و بینالمللی برگزیده شدهاند و در نهایت فیلم کوتاه «خو» در میان ۳۲ فیلم نهایی بخش بینالملل انتخاب و با سایر آثار از ۲۵ کشور به رقابت خواهد پرداخت.
سی و چهارمین دوره این جشنواره از ۲۳ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ (۳ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) در کشور برزیل برگزار خواهد شد.
«خو» پیش از این به بخش مسابقه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم بروکسل بلژیک و بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم زوم لهستان نیز راه یافته بود.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «خو» آمده است: «پدری، بعد از فوت مادر خانواده قصد دارد پسرش را به شیوه خود تربیت کند.»
علیمحمد رادمنش، علیرضا بهادری، علی نفیسی، مهدی ملکی، علی پردلی، امیرمحمد کافی، علی شریفی، پرهام نصیری، جواد محمدی، سبحان جعفری و علی خدایی مقدم در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداختهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خو» بهترین فیلم جشنواره مکزیکی شد
- رقابت «سامپو» در اسپانیا و کانادا
- «سامپو» از جشنواره ترکیهای جایزه گرفت
- راهیابی «سامپو» به ۳ جشنواره جهانی
- «سامپو» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «مالاگا» شد
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی «سامپو» به جشنواره نیکل کانادا
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





