تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۲۰:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138013

سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» عنوان کرد که در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که جامعه نیاز به امید دارد به همین دلیل ریسک اکران این مستند را پذیرفته‌اند.

به گزارش سینماسینما، سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» درباره اکران این اثر در گروه «هنر و تجربه» گفت: ما با صحبت‌هایی که با تهیه‌کنندگان این اثر داشتیم به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم که در چنین شرایطی ریسک اکران را بپذیریم و فیلم را روانه پرده کنیم، البته به این هم فکر کرده‌ایم که بعد از سه هفته، اکران آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم چون احساس می‌کنیم فضای موجود جامعه می‌طلبد که یک فیلم امیدبخش که پایه‌اش بر اساس حمایت از دختران و توانمندی زنان است، به نمایش در بیاید. درواقع این فضا می‌طلبد که یک حال خوب را به جامعه تزریق کنیم.

کلانتری درباره ریسک‌پذیری برای اکران فیلم در این شرایط هم اظهار کرد: می‌دانیم شاید با اقبال مواجه نشویم البته از طرفی هم ممکن است کرونا تا ماه‌ها و شاید سال‌ها با ما باشد بنابراین باید با این وضعیت کنار بیاییم. با توجه به شرایطی که سینماها از نظر ضدعفونی و فروش ۵۰ درصدی ظرفیت سالن‌ها دارند و این موضوعات را در برنامه خود گذاشته‌اند، خطر رفتن به سینما شاید از خیلی از کارهای دیگری که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم، کمتر باشد.

وی با اشاره به اکران آنلاین «جایی برای فرشته‌ها نیست» بعد از اکران در سینماها توضیح داد: همه الگوهای مختلفی را برای عرضه آثارشان بررسی می‌کنند چون در حال حاضر شرایط متفاوتی داریم، به هر حال این وضعیت این مدل را به ما دیکته کرده است.

این مستندساز ادامه داد: البته ما هم خیلی ناامید نیستیم، یعنی حداقل این است که من به‌عنوان کارگردان و آقای شکیبانیا و آقای میرآب به‌عنوان تهیه‌کننده امیدوار به موفقیت فیلم هستیم. این اتفاق خوشایندی نیست که من و تهیه‌کننده‌های کار که باور داریم یکی از وظایف ما تزریق امید به جامعه است، خودمان امیدوار نباشیم، از همین رو من مسلماً امیدوارم «جایی برای فرشته‌ها نیست» با اتفاق خوبی مواجه می‌شود.

کلانتری درباره اینکه ممکن است مردم ترس از تجمع داشته باشند و به همین دلیل برای تماشای یک مستند ریسک حضور در سالن را نپذیرند هم مطرح کرد: من بعید می‌دانم مردم از رفتن به سینما بترسند، اگر این روزها به خیابان‌ها رفته و حجم رفت و آمدها را دیده باشید، متوجه این موضوع می‌شوید که سینماها از خیلی از اتفاقات دیگری که امروز در سطح جامعه در جریان است و مردم از آنها استقبال می‌کنند، کم‌خطرتر است. با این وضعیتی که از نظر ضدعفونی کردن، رعایت پروتکل‌ها و فروش بلیت‌ها به صورت صندلی یک در میان بر سینماها حاکم است، مطمئنم اگر بخواهیم ۵ یا ۶ مکان پرخطر را فهرست کنیم، سینما در میان آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

این کارگردان در پایان بیان کرد: به هر حال شرایط به گونه‌ای است که باید یک سری پروتکل‌ها با ظرفیت پنجاه درصد سالن‌ها رعایت شود و معتقدم که سلامتی مردم مهم‌تر از فروش فیلم است.

مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری سال گذشته و در جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت» رونمایی شد و از سوی مخاطبان این جشنواره مورد استقبال ویژه‌ای هم قرار گرفت. دریافت تندیس بهترین مستند از نگاه مخاطبان جشنواره سیزدهم «سینما حقیقت» حاصل همین استقبال بود. این مستند از صبح چهارشنبه و در ادامه بازگشایی سالن‌های سینمایی در قالب گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها