ویشکا آسایش با حضور در برنامه «۳۵» از شروع فعالیت خود در زمینه بازیگری گفت و درباره همکاری اش با کارگردان های مختلف توضیح داد. او همچنین درمورد بهترین بازیگر امروز سینمای ایران بیان کرد: «نوید محمدزاده فوق العاده است و کارش را به خوبی بلد است.»
به گزارش سینماسینما، ویشکا آسایش بازیگر و طراح صحنه سینما و تلویزیون شامگاه شنبه ۲۵ شهریور مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «۳۵» بود.
این بازیگر در ابتدای گفتوگو درباره شروع کارش و نقش قطام در سریال «امام علی» گفت: «برای بازی در نقش قطام تست دادم. پیشنهادش از آقای شریفینیا بود و داییام مازیار پرتو به شدت مخالف بود.»
او درباره ویژگی های مازیار پرتو و تاثیری که از او گرفته است، افزود: «مازیار پرتو آدم بسیار خوش قلب مهربان شوخ طبع و در عین حال جدی که عاشق کارش بود. پدر خیلی خوبی بود و دایی بسیار دوست داشتنی من، وقتی کار را شروع کردم گفت این کار بسیار جدی است، آن را جدی بگیر و نظم داشته باش.»
آسایش در پاسخ به اینکه چرا نقش قطام به این خوبی از آب درآمد گفت: «در سریال «امام علی» راهنماییهای آقای میرباقری و آقای سیروس گرجستانی خیلی به من کمک کردند.»
در ادامه گفت و گو، آسایش درباره صحنه ای از فیلم «نهنگ عنبر» که سیلی به صورت رضا عطاران می زند، گفت: «من به رضا عطاران گفتم که دستم سنگین است و بگذار این کار را نکنم و رضا گفت که اشکال ندارد تو بزن و من بعدش یک دیالوگ دیگر را می گویم تا دومی را بزنی، من هم گفتم خودت خواستی و وقتی فیلمبرداری تمام شد، رضا گفت که وقتی اولی را خوردم میگفتم تو رو خدا دومی را نزن.»
او سپس درباره بازی که در فیلم «ورود آقایان ممنوع» داشت، توضیح داد: «موفقیت نقشم در «ورود آقایان ممنوع» عوامل مختلفی داشت، یک سناریو خوب و درجه یک بود که من عاشق آن بودم، دوم اینکه رامبد کارگردان خیلی خوبی بود، سوم هم تمرین زیادی بود که در لوکیشن انجام میدادیم؛ این سه عامل خیلی به من کمک کرد.»
این بازیگر افزود: «باور نمی کردم که برای این کار سیمرغ بگیرم، فکر میکردم که کمدی خیلی مورد توجه نیست. زشتی چهرهام در آن نقش را خیلی دوست داشتم و برایم جذاب تر از بخش دوم فیلم بود.»
آسایش درباره نامزد نشدن جوان و قاسمخانی در آن دوره گفت: «رامبد و پیمان قاسمخانی هم مستحق نامزدی در جشنواره آن سال بودند، بازی خوب و درست رضا عطاران باعث میشد من هم خوب بازی کنم. اصلا مسخره بازی درنمی آورد و به خوبی من را با خود همراه می کرد.»
بازیگر «۵۰ کیلو آلبالو» در پاسخ به جیرانی که گفت نقشی که در فیلم پیمان قاسمخانی هم داشتی بسیار خوب و جاافتاده بود، بیان کرد: «من به کارگردان خیلی وابسته هستم، در «خوب بد جلف» برخی کارها را اتود می زدم و به پیمان میگفتم که من این ها را در نظر دارم اگر زیادی شده به من بگوید تا قوت خود را از دست ندهد. یکی از ویژگی های مثبت بازی کمدی رضا عطاران این است که زیاده روی ندارد و همه چیز درست و کامل است.»
در ادامه این برنامه تماس تلفنی با بهروز شعیبی برقرار شد و آسایش درباره همکاری اش با او گفت: «بهروز شعیبی دقیقا میداند که از نقش چه میخواهد. بازیگر را به سمتی میبرد که باید برود. او بسیار خوش اخلاق است.»
آسایش درباره اینکه چرا فیلم «دراکولا» عطاران آنطور که همه انتظارش را داشتند خوب از آب درنیامد گفت: ««دراکولا» عطاران را خیلی دوست داشتم و اگر به خودم بود میخواستم نقش بیشتری در آن داشته باشم. نکته مثبت فیلم وجود امضای رضا عطاران است و کار ابزورد است و من این سبک کار را خیلی دوست دارم، در ضمن عطاران در «دراکولا» سعی نمیکرد فقط مخاطب را بخنداند.»
این بازیگر همچنین درباره همکاری اش با سامان مقدم در «نهنگ عنبر» و سریال «دیوار به دیوار» گفت: «سامان مقدم از کارگردانهایی است که فیلمنامههایش را نخوانده میپذیرم. «نهنگ عنبر۲» را بیشتر دوست دارم و صحنه تصادف را از همه سکانس ها بیشتر می پسندم؛ اولین بار که آن را در سینما دیدم گریه کردم و به نظرم یک تلنگر بود برای همه که شادی ها بسیار زود و با ایک اتفاق ساده می تواند تمام شده و به غم تبدیل شود.»
آسایش در پاسخ به این سوال که کدام یک از بخش های «نهنگ عنبر» را مستحق نامزدی و دریافت جایزه در جشن خانه سینما می دانست، بیان کرد: «گریم، موسیقی، بازی خودم، کارگردانی، در جشن خانه سینما برای نقش «خوب بد جلف» هم کاندیدا نشدم، حداقل کاندیدا می کردند و جایزه نمی دادند. مثل اینکه داوران جشن به آثار کمدی خیلی علاقه نداشتند.»
او درباره فعالیت های روزمره ای که انجام می دهد هم گفت: «در دوران دبیرستان وقتی درس میخواندم همزمان موزیک های متالیکا گوش میدادم و مادرم اعتراض میکرد. علاقه ام به موسیقی همچنان ادامه دارد و بستگی به شرایط و حالم هر نوع موسیقی را گوش می دهم.»
آسایش در پایان درباره بهترین بازیگران امروز سینمای ایران از نگاه خودش توضیح داد: «نوید محمدزاده را خیلی دوست دارم و بازی اش در «ابد و یک روز» بی نقص بود، اعجوبهای در بازیگری است و مشخص است که خیلی به بازیگریاش فکر می کند و در واقع میتوان گفت که خیلی کارش را بلد است. دوست دارم روزی با او همکاری کنم.»
او درباره بهترین بازیگر زن امروز سینما هم ادامه داد: «سخت است درباره بازیگران زن نظر دادند، مثلا در «ابد و یک روز» پریناز ایزدیار بسیار فوق العاده است و اتفاق منفی که درباره من هم رخ داد و همه بازیگران زن را هم دربر می گیرد نقش تکراری است که توسط کارگردانان به بازیگر پس از آن نقش خوب پیشنهاد می شود. منتظرم تا او را در یک نقش متفاوت ببینم. در نسل خودم هم لیلا حاتمی را خیلی دوست دارم، خیلی زیباست. فیلم لیلا هم در کورش اکران شده است و تنبلی ام می آید که از لواسان بروم فیلمش را ببینم.»
این بازیگر در پایان درباره بازی ایزدیار در «شهرزاد» گفت: ««شهرزاد» را نگاه نمی کنم، هیچ دشمنی با کسی ندارم اما ترجیح میدهم وقت خالی که در شب دارم را فیلم های خارجی ببینم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- گفتوگو با علی صمدی احدی/ «هفت روز» را با بیانِ فعالان حقوق بشر ساختم
- «هفت روز» به جشنواره تورنتو میرود
- سه کارگردان ایرانی در جشنواره تورنتو/ «هفت روز»؛ فیلم تازه ویشکا آسایش
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری