به گزارش سینماسینما، امیرحسین فتحی که در سریال شهرزاد نقش صابر عبدلی را بازی کرده و جزو شخصیتهای رمزآلود مجموعه حساب میشود، درباره نقشش بیان کرد: در فصل اول ورود همایون معتدی خیلی ورود جذابی نبود و بر اساس طراحی، بیشتر یک آدم ادا و اطواری با نگاههای توخالی بود که اتفاقا خیلی هم نچسب و سرد رفتار میکرد. اینها رکنهایی بود که با کارگردان صحبت کرده بودیم و باید به همان شکل بازی میکردم.
او در ادامه تاکید کرد: در فصل اول و نقش همایون حتی اگر در سکانسی کمی احساس در چشمها پیدا میشد، کات میدادند و میگفتند هیچی نباید در چشمهایت باشد، به جز سکانس آخر که با حشمت حرف میزند و گفت «بعضی بازیها رو آدم دوست داره که زود تموم نشه» و میرود، شاید آن سکانس تنها جایی بود که بخشی از خود واقعی صابر عبدلی را میبینیم. بقیه آن ادا و اطوارهایی بود که طراحی شده بودند و اگر فصل دوم مجموعه ساخته نشده بود، در این صورت قصه صابر عبدلی هم ناتمام میماند و مخاطب چیزی از آن نمیدانست. اما فصل دوم ساخته شد و حالا او را در روند داستان میبینیم.
فتحی با بیان اینکه نقشش پر از رمز و راز است، بیان کرد: این نقش میتواند خیلی جذاب و پرچالشی باشد. درست مثل نقشی که در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» داشتم، چون کاراکتری که آنجا بازی میکردم هم چالش برانگیز بود. من تلاشم را میکنم و امیدوارم بینندهها از آن راضی باشند.
او ادامه داد: این نقش پر از پیچیدگی است، به قدری که خود بازیگر را به اشتباه میاندازد که کدام درست است و کدام غلط! خیلی نقش سختی است و همین پیچیدگی و سختی است که آن را جذابتر هم میکند.
فتحی که در سریال نقش فردی بزرگتر از خودش را بازی میکند، درباره این تفاوت سنی توضیح داد: من در تنهایی و خلوت خودم نقش را در سن خودم میبینم. اما شاید به واسطه فیزیک و چهرهام کمی بیشتر از سن اصلیام به نظر برسم. واقعیت دوست دارم نقشی که در سن خودم است را بازی کنم. در واقع اگر نقشی باشد که برایم چالش برانگیز باشد و تجربه جذابی هم باشد و بتوانم در نقش بازی کنم، حتما قبول میکنم. اما الان اولویتم این است که در سن خودم باشم. البته فکر میکنم صابر عبدلی هم خیلی با خودم تفاوت نداشته باشد.شاید تصور این باشد او ۷ ـ ۸ سال بزرگتر است، اما خودم فکر میکنم تفاوت سنی من با صابر عبدلی نهایت ۲ – ۳ سال است.
این بازیگر که نقش جوانی در دهه ۳۰ ایران را بازی کرده است، درباره نحوه رسیدن به این کاراکتر نیز گفت: طبیعتا وقتی انسان چیزی را نبیند، نمیتواند آن را هم بازآفرینی کند، اما به واسطه فیلمهای واقعی و سینمایی، کتابها و عکسها میتواند خودش را در آن موقعیت قرار دهد. درباره من هم این شرایط وجود داشت و از همین ابزار استفاده کردم.
او ادامه داد: البته من هر چقدر هم این کار را انجام دهم، نمیتوانم کاملا به جوانی که در سال ۳۲ زندگی میکرده، برسم. به همین دلیل از نشانههایی که در فیلمنامه وجود دارد، استفاده میکنم و با این نگاه که اگر من را در آن زمان میگذاشتند، چطور بودم، جلوتر میروم. چون گاهی فکر میکنم آدمها در زمانهای مختلف رفتارهای نسبتا مشابهی از خودشان بروز میدهند و شاید فقط در گویشها و رفتارهای فیزیکی و اجتماعی فرق کنند. به همین دلیل من سعی کردم صابر عبدلی امروزی را به سال ۳۲ ببرم و نشانههایی که از زندگی آن زمان دارم را در نقش استفاده کنم.
بازیگر نقش صابر عبدلی در مجموعه شهرزاد درباره نظراتی که مردم میدهند نیز بیان کرد: من ۹ سال است که تلاش میکنم و در این مدت کارهای کوچک، بزرگ و تئاتر را در کارنامه داشتم و یک شبه وارد سریالی به این بزرگی نشدهام که نقش خوبی مثل صابر عبدلی را داشته باشم و این برخلاف نگاه عده کمی است که فکر میکنند خیلی بدون مقدمه وارد دنیای سینما شدم. به هر حال من بذری که در این سالها کاشتم را توانستم با این سریال که محبوب شده، برداشت کنم. به همین دلیل برایم جذاب است که نظرات را بخوانم و بدانم، البته نه خیلی زیاد که وقت آدم را بگیرد.
فتحی که بازی در سینما را با فیلم پدرش شروع کرده، درباره سختگیریهایی که پدر در کار داشته نیز گفت: به من خیلی سختتر از بازیگرهای دیگر میگرفتند! شاید تمام فشارهای دیگری که ممکن بود وجود داشته باشد، در پلانهای من برخورد میشد و دقیقا برای من همینطور بوده که من را بیشتر دعوا میکردند!
امیرحسین فتحی بازیگری را با فیلم «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی شروع کرده و بعد از آن در فیلم «پریناز» که به تازگی رفع توقیف شده، بازی کرد. وی در کارنامه کاری خود در فیلم هایی همچون «شاهگوش»،«پردهنشین»، «مزارشریف» و«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نیز حضور داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- فیلمبرداری «چرا گریه نمیکنی؟» به پایان رسید
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
آخرین ها
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
اصلا نتوانسته نقش جوانی متعلق به آن دهه را بازی کند.