تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۲۰:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8290

خانه-دخترموضوع اکران «خانه دختر» این روزها به یکی از چالش‌های وزارت ارشاد تبدیل شده است.محمدحسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد با بیان این که فیلم سینمایی «خانه دختر» در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برخی از سکانس های این فیلم با یکسری انتقادات همراه بود، گفت: «نظر وزیر ارشاد هم این بود که تا زمانی که برخی سکانس ها اصلاح نشود اجازه اکران به آن داده نشود. البته باید بگویم اصلاحاتی که روی فیلم انجام شد نظر مثبت وزیر را تامین نکرد. با توجه به اهمیتی که وزیر ارشاد به حوزه فیلم و سینما می‌دهد با کسی تعارف ندارد و به فیلم‌های حاشیه‌ساز در جامعه عنایت ویژه‌ای دارد. جنتی بارها گفته است مبانی اسلامی و اخلاقی خودمان را به خاطر برخی سکانس‌ها نباید زیر سوال ببریم ما اعتقاد داریم سینما باید باعث اعتلای فرهنگی اسلامی و ایرانی ما شود و تولیدات سینمایی باید در راستای ترویج ارزش‌های ما باشد.»

نوشآبادی با اشاره به این که نباید برخی ناهنجاری‌ها در سطح جامعه را به تمام خانواده‌های ایرانی که پاکترین خانواده‌ها هستند تعمیم دهیم، گفت: «این کار درستی نیست و نباید سوژه اصلی آثار ما قرار بگیرد. چنین مسائلی به ندرت در جامعه ما وجود دارد و نباید حول محور اساسی فیلم‌هایمان باشد. آثار ما نباید به گونه‌ای باشد که دیگران احساس کنند فضای خانواده ایرانی ناپاک است.»

سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر این که من و جنتی فیلم را دیده‌ایم و با وجود این که این فیلم چندین بار مورد اصلاح قرار گرفته هنوز نتوانسته نظر جنتی را جلب کند، گفت: «موضوع تجاوز پدر به دختر در داستان فیلم وجود دارد که این مورد باید اصلاح شود. این موضوع نباید این شبهه را بوجود بیاورد چنین مسائلی در جامعه ما به وفور یافت می‌شود. اصلاحات باید به طور کامل انجام شود تا به این فیلم اجازه اکران داده شود. محتوی برخی از سکانس‌های این فیلم ممکن است تعرض و توهین به خانواده‌های اصیل ایرانی باشد. ما نباید خانواده‌های ایرانی را با خانواده از هم پاشیده دنیای غرب مقایسه کنیم پس به همین دلیل باید اصلاحات این فیلم به طور کامل انجام شود.»

منبع: میزان

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها