تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 98654

عدم نمایش برخی آثار سینمایی در سینماهای حوزه هنری یکی از هزارداستان دنباله‌دار سینماست که این روز‌‌ها به‌واسطه عدم نمایش فیلم «عرق سرد» در سینماهای حوزه هنری سرخط مهم‌ترین اخبار حوزه سینما قرار گرفته است. به‌دنبال گله برخی سینماگران و صاحبان آثار از این اتفاق، چند روز پیش کانون کارگردانان بیانیه‌ای صادر کرد و حوزه هنری که تا پیش از این در موضع سکوت بود جوابیه‌ای داد. اما به همین بهانه در گفت‌وگویی با علی سرتیپی، به بررسی جوانب مختلف این مسئله پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش سینماسینما ،علی سرتیپی که تجربه سال‌ها تهیه‌کنندگی و سینماداری را دارد در رابطه با عدم نمایش و یا در اصطلاح تحریم برخی فیلم‌ها از سوی حوزه هنری و تاثیرات آن بیان کرد: باتوجه به تعداد سینماهایی که در حال حاضر وجود دارد فکر نمی‌کنم این اتفاق تاثیر چندانی روی فروش فیلم‌ها بگذارد، از سویی دیگر خوشبختانه در سال‌های اخیر تعداد فیلم‌های تحریمی از طرف حوزه هنری بسیار محدود شده است.

سرتیپی معتقد است: در حال حاضر مشکل سینمای ما مشکل تحریم از سوی حوزه هنری نیست، مسئله این است که ما باید فیلم‌های اجتماعی خوب بسازیم تا مردم ترغیب شوند و به سینما بیایند. خطر مهم‌تر، این است که ما به سینمای اجتماعی خوب احتیاج داریم. اگر فیلم اجتماعی خوب ساخته شود چه حوزه هنری آن را تحریم کند و چه نکند مردم آن را خواهند دید و ارتباط برقرار می‌کنند.

صبا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها