به گزارش سینماسینما،مصطفی سماوات درباره آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی و سوءاستفاده برخی فیلمسازان از فضای پررونق آن، آثار خود را یا در میانه راه رها یا به بدترین شکل پایانبندی میکنند، اظهار داشت: فضای شبکه نمایش خانگی چند سالی است در ایران رونق گرفته و گاهی در سریالهای این فضا اختلالها و مشکلاتی ایجاد میشود که در دنیا نیز وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در شبکهای مانند «نت فلیکس» با آن اعتبار و قدرت نیز بعضاً از این مشکلات دیده شده است؛ اما حتماً اینها دلیل نمیشود تا گروهی که در عرصه شبکه نمایش خانگی در حال تولید اثر هستند آن را نیمه کاره رها کنند.
سماوات ادامه داد: برای جلوگیری از رها شدن یک سریال در شبکه نمایش خانگی تصمیم گرفتهایم تا تولید کامل سریال اجازه عرضه آن را ندهیم.
سرپرست دفتر نمایش خانگی، با بیان اینکه این آثار در بخش خصوصی ساخته میشوند و ما نیز باید به نوعی از آنها حمایت کنیم، گفت: بنابراین هر چند قانون عرضه سریال پس از تولید کامل، بر ساخت این سریالها که همزمان با عرضه از مخاطبان نظرخواهی میکنند و ادامه سریال را با نظر مخاطبان تولید و عرضه میکنند تأثیر میگذارد، ما برای حمایت از مصرف کنندگان و مخاطبان نمایش خانگی این قانون را اجرا میکنیم.
وی درباره عرضه نیمه کاره سریال «احضار» نیز گفت: این مجموعه مجوز ۱۱ قسمت فصل اول را از ما گرفت و اینکه در ادامه توزیع دچار مشکل شده به ما مربوط نمیشود؛ اما حتماً تهیه کننده آن برای ادامه کار با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چون این وضع یک نکته بسیار منفی در پروند کاری وی به حساب میآید.
سماوات درباره ابهام در پخش قسمت پایانی مجموعه «رقص روی شیشه» و حاشیههای بازیگر این مجموعه توضیح داد: اینکه برخی از پایانبندی سریالها راضی نباشند؛ به نوعی طبیعی است. اما اینکه بازیگری در میانه تولید یک مجموعه به دلایلی از ادامه همکاری انصراف دهد مرسوم نیست و باعث سرد شدن مخاطب از سریال میشود.
سریال شهرزاد نیز در زمان تولید مشکلی نداشت و بعدها موضوعاتی درباره وجود پول مشکوک در تولید این سریال مطرح و از طریق مراجع قضائی پیگیری شد.
وی افزود: البته در حوزه سرمایه گذاری برای تولید در شبکه نمایش خانگی دقت اولیه از طرف ما صورت میگیرد اما تشخیص نهایی با نهادهای زیربط است. البته تاکید میکنم برای رونق در شبکه نمایش خانگی ذرهای از نظارت کوتاه نخواهیم آمد و از آثاری که کوچکترین انحراف را داشته باشند، جلوگیری خواهد شد. اینکه طی سالهای گذشته برخی آثار با مشکلاتی تولید و عرضه شدهاند در دوران حضور بنده نبوده است. اما تلاش میکنیم سریالها و آثار باکیفیت و رعایت اصول اخلاقی تولید و عرضه شود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





