دبیر شورایعالی تهیه کنندگان اعلام کرد به دنبال این هستند تا سهم صاحبان آثار را از بلیتفروشی فیلمها در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت و این مساله را به یک رویه ثابت تبدیل کنند.
به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره به همکاری این شورا با جشنواره فیلم فجر برای اکران فیلمهای جشنواره سی و پنجم در استان های مختلف کشور، گفت: با توجه به اینکه به زودی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار می کند قرارهای لازم برای نمایش فیلمها در شهرستان ها میان مسئولان جشنواره و شورای عالی تهیه کنندگان گذاشته شده و برهمین اساس از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه در ۳۰ استان کشور فیلم ها نمایش داده میشود.
او ادامه داد: براساس تفاهمی که میان دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و شورای عالی تهیه کنندگان ایجاد شده است، فیلم ها در استان های مختلف نمایش داده می شود و بدهی قبلی هیچ تاثیر منفی روی این برنامهریزی ندارد، البته دوستان ما پیگیر این مساله هستند تا بدهیهای قبلی از نمایش فیلمهای فجر در استانها به صاحبان فیلمها پرداخت شود.
دبیر شورای عالی تهیه کنندگان درباره جزئیات اکران فیلمها توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای هر فیلم ۲ اکران و برای بعضی از استان ها که جمعیت بیشتری دارند ۳ اکران در نظر گرفته شده ولی دیگر بیشتر از این اکران نداریم و این یعنی برای هر فیلم حداکثر ۹۰ سانس و حداقل ۶۰ سانس در نظر گرفته شده است.
به گفته فرید، هنوز درصد پرداختها از گیشه به صاحبان فیلمها مشخص نشده است.
فرید با تاکید بر اینکه در شورای عالی تهیهکنندگان مراقب حقوق مادی و معنوی فیلمها هستند، گفت: ما در شورای عالی تهیه کنندگان موظف هستیم تا مبالغ فروش فیلم ها در طول جشنواره فیلم فجر را از استان ها دریافت و به صاحبان فیلم ها منتقل کنیم. نباید فراموش کرد که این حق همه مردم ایران است که فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر را ببینند و فکر می کنم همین نمایش ها به گونه ای زمینه تبلیغ فیلم ها برای اکران عمومی هم به شمار می رود.
او تاکید کرد: در تلاش هستیم تا از نمایش های مردمی فیلم های جشنواره در تهران هم ما به ازای سهم صاحب فیلم را دریافت کنیم؛ اتفاقی که در هیچ دوره از جشنواره رخ نداده است و امیدوارم بتوانیم در این دوره از جشنواره آن را عملی کنیم. متاسفانه این یک سنت اشتباه است که هزینه ای بابت نمایش فیلم های جشنواره در تهران به صاحبان فیلم ها پرداخت نمیشود.
فرید در پایان گفت: شورای عالی تهیه کنندگان از سال گذشته و تا امروز پیگیر این مساله بود و قول داده شده است که این اتفاق رخ دهد و امیدوارم این مساله واقعا رخ دهد، چرا که در تهران ۳۰ سینما در طول جشنواره فیلم فجر به اکران فیلم ها می پردازند که حجم بالایی از اکران ها را در بر می گیرد.
مساله بدهی جشنواره به صاحبان فیلمها از این قرار است که باید به ازای نمایش فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف مبلغی از فروش فیلم ها در اختیار تهیه کنندگان قرار گیرد. در همین راستا در سال ۹۲ وزارت کشور طی قراردادی تعهد کرد یک سوم هزینه نمایش فیلمهای سی و دومین جشنواره فیلم فجر در استانها را بپردازد که رقم آن برابر با ۵۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت نشدن این رقم محل مناقشه شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





