تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۱:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38486

مهرداد فریددبیر شورای‌عالی تهیه کنندگان اعلام کرد به دنبال این هستند تا سهم صاحبان آثار را از بلیت‌فروشی فیلم‌ها در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت و این مساله را به یک رویه ثابت تبدیل کنند.

به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره به همکاری این شورا با جشنواره فیلم فجر برای اکران فیلم‌های جشنواره سی و پنجم در استان های مختلف کشور، گفت: با توجه به اینکه به زودی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار می کند قرارهای لازم برای نمایش فیلم‌ها در شهرستان ها میان مسئولان جشنواره و شورای عالی تهیه کنندگان گذاشته شده و برهمین اساس از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه در ۳۰ استان کشور فیلم ها نمایش داده می‌شود.

او ادامه داد: براساس تفاهمی که میان دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و شورای عالی تهیه کنندگان ایجاد شده است، فیلم ها در استان های مختلف نمایش داده می شود و بدهی قبلی هیچ تاثیر منفی روی این برنامه‌ریزی ندارد، البته دوستان ما پیگیر این مساله هستند تا بدهی‌های قبلی از نمایش‌ فیلم‌های فجر در استان‌ها به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شود.

دبیر شورای عالی تهیه کنندگان درباره جزئیات اکران فیلم‌ها توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای هر فیلم ۲ اکران و برای بعضی از استان ها که جمعیت بیشتری دارند ۳ اکران در نظر گرفته شده ولی دیگر بیشتر از این اکران نداریم و این یعنی برای هر فیلم حداکثر ۹۰ سانس و حداقل ۶۰ سانس در نظر گرفته شده است.

به گفته فرید، هنوز درصد پرداخت‌ها از گیشه به صاحبان فیلم‌ها مشخص نشده است.

فرید با تاکید بر اینکه در شورای عالی تهیه‌کنندگان مراقب حقوق مادی و معنوی فیلم‌ها هستند، گفت: ما در شورای عالی تهیه کنندگان موظف هستیم تا مبالغ فروش فیلم ها در طول جشنواره فیلم فجر را از استان ها دریافت و به صاحبان فیلم ها منتقل کنیم. نباید فراموش کرد که این حق همه مردم ایران است که فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر را ببینند و فکر می کنم همین نمایش ها به گونه ای زمینه تبلیغ فیلم ها برای اکران عمومی هم به شمار می رود.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم تا از نمایش های مردمی فیلم های جشنواره در تهران هم ما به ازای سهم صاحب فیلم را دریافت کنیم؛ اتفاقی که در هیچ دوره از جشنواره رخ نداده است و امیدوارم بتوانیم در این دوره از جشنواره آن را عملی کنیم. متاسفانه این یک سنت اشتباه است که هزینه ای بابت نمایش فیلم های جشنواره در تهران به صاحبان فیلم ها پرداخت نمی‌شود.

فرید در پایان گفت: شورای عالی تهیه کنندگان از سال گذشته و تا امروز پیگیر این مساله بود و قول داده شده است که این اتفاق رخ دهد و امیدوارم این مساله واقعا رخ دهد، چرا که در تهران ۳۰ سینما در طول جشنواره فیلم فجر به اکران فیلم ها می پردازند که حجم بالایی از اکران ها را در بر می گیرد.

مساله بدهی جشنواره به صاحبان فیلم‌ها از این قرار است که باید به ازای نمایش فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف مبلغی از فروش فیلم ها در اختیار تهیه کنندگان قرار گیرد. در همین راستا در سال ۹۲ وزارت کشور طی قراردادی تعهد کرد یک سوم هزینه نمایش فیلم‌های سی‌ و دومین جشنواره فیلم فجر در استان‌ها را بپردازد که رقم آن برابر با ۵۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت نشدن این رقم محل مناقشه شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها