«فروشنده»، «رویاهای دم صبح» و «مالاریا» نمایندگان ایران در جشنواره فیلم شیکاگو هستند.
به گزارش سینماسینما، فیلمهای سینمایی «فروشنده» و «مالاریا» و مستند «رویاهای دم صبح» سه نماینده ایرانی هستند که در بخش های مختلف پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو به نمایش درمی آیند.
پنجاه و دومین جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو از ۱۳ تا ۲۷ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر تا ۶ آبان برگزار میشود و کار فروش بلیت برای شرکت در بخشهای مختلف این فستیوال از ۲۱ سپتامبر برای اعضای سینمای شیکاگو و از ۲۳ سپتامبر برای عموم مردم آغاز میشود.
علاوه بر اینکه فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش رقابتی فیلم بلند حضور دارد امسال در بخش سینمای جهان این جشنواره ۴۱ فیلم به نمایش در میآید که «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی از ایران از جمله آنهاست.
«دختر» از آرژانتین، «روزهای سگی» از چین، «پیروزی» از بلغارستان- یونان، «خدمتکار» ساخته پارک چان ووک از کره جنوبی، «گم شده در پاریس» ساخته دومینیک آبل و فیونا گوردون از فرانسه و بلژیک و «وزارت عشق» ساخته پاوو ماریونکوویچ از کرواسی و جمهوری چک از دیگر فیلمهای حاضر در این بخش هستند.
در بخش فیلم مستند نیز ۱۸ فیلم به نمایش درمیآیند که فیلم «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی از ایران از جمله آنهاست.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- جایزه اینویژن در دست خسروانی و احمدوند؛ «روباه و ماه صورتیِ» اسکویی، بهترین فیلم ایدفا شد
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- یک جایزه برای جامعه عکاسی ایران؛ جایزه نخستِ عکاسی خبری آنالوگ IPA به مهرداد اسکویی رسید
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





